Apartman yönetiminde defter tutma kimin görevidir?
Apartman yönetiminde tutulması gereken tek defter genel kurul defteri olarak karşımıza çıkıyor. Bu defterin net ve eksiksiz olarak doldurulması gerekiyor. Peki, apartman yönetiminde defter tutma kimin görevidir?
Apartman yönetiminde defter tutma kimin görevidir?
Apartman yönetiminde tutulması gereken tek defter genel kurul defteri olarak karşımıza çıkıyor. Bu defterde kat malikleri genel kurul toplantısı gündem maddeleri ve alınan kararlar işleniyor.
Genel kurul defterinin noterden onaylı olması gerekiyor. Bu kararlar tüm kat malikleri için bağlayıcı oluyor. Apartman yöneticisinin kat malikleri katılımıyla gerçekleştirdiği kat malikleri toplantısında alınan kararların genel kurul defterine net bir şekilde işlenmesi gerekiyor. Kat malikleri toplantısında birde tutanak tutulması gerekiyor.
Kat maliklerinin özel durumlar dışında yılın belli gününde toplantı düzenlemesi gerekiyor. Apartman yönetimiyle ilgili hukuki anlaşmazlıklarda genel kurul karar defteri mahkemeye sunuluyor. Bu tarz durumlarda sorun yaşanmaması için apartman yöneticisinin defteri net ve açık bir şekilde doldurması gerekiyor.
Defter tutulması ve belgelerin saklanması:
Madde 36 – Yönetici, kat malikleri kurulunun kararlarını protokolleri, yapılan ihtar ve tebligatın özetini ve tarihlerini ve bütün giderleri, 32 nci maddede sözü geçen deftere tarih sırası ile yazmaya ve bu defteri ve giderlerin belgeleriyle diğer bütün belgeleri bir dosyada saklamaya mecburdur.
Bu defterin, her takvim yılının bitmesinden başlayarak bir ay içinde yönetici tarafından notere kapattırılması mecburidir.
Bu maddede yazılı görevleri yerine getirmeyen yöneticiye 33 üncü maddenin son fıkrasında yazılı cezalar uygulanır.
Apartman yönetim kuruluna seçilme şartları!
Öznur YASLI/Emlakkulisi.com