22 / 11 / 2024
fuzul

Apartman yönetiminde hangi defterler tutulur?

Apartman yönetiminde hangi defterler tutulur?

Apartman adına bir defter alınması ve bu deftere, toplantılar ile ilgili detaylar ve alınan kararlar kaydediliyor. Peki, apartman yönetiminde hangi defterler tutulur? Apartman defteri nasıl tutulur?




Apartman yönetiminde hangi defterler tutulur?

Apartmanların, Kat Mülkiyeti Kanunu gereğince kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetilmesi gerekiyor.


Bütün kat malikleriyle külli ve cüzi halefleri, yönetici ve denetçiler, kat malikleri kurulunun kararlarına uymakla yükümlü olurlar. Peki, apartman yönetiminde hangi defterler tutulur?


Apartman adına bir defter alınması ve bu defterin noterde onaylatılması gerekiyor. Tasdikli deftere, toplantılar ile ilgili detaylar ve alınan kararlar kaydediliyor. 

 

Anagayrimenkulün kullanılmasından veya yönetiminden dolayı kat malikleri arasında veya bunlarla yönetici ve denetçiler arasında veya denetçilerle yöneticiler arasında çıkan anlaşmazlıklar, kat malikleri kurulunca çözülür ve karara bağlanır. 

 

Kat malikleri kurulu kararları (1) den başlayıp sırayla giden sayfa numaraları taşıyan her sayfası noter mühüriyle tasdikli bir deftere yazılarak, toplantıda bulunan bütün kat maliklerince imzalanır; karara aykırı oy verenler bu aykırılığın sebebini belirterek imza koyarlar. 

 

Bir husus hakkında ilerde çıkan anlaşmazlıklar, karar defterinde aynı hususa dair daha önce verilmiş bir karar varsa kaide olarak ona göre çözülür. 


Defter tutulması ve belgelerin saklanması:

Madde 36 – Yönetici, kat malikleri kurulunun kararlarını protokolleri, yapılan ihtar ve tebligatın özetini ve tarihlerini ve bütün giderleri, 32 nci maddede sözü geçen deftere tarih sırası ile yazmaya ve bu defteri ve giderlerin belgeleriyle diğer bütün belgeleri bir dosyada saklamaya mecburdur.


Bu defterin, her takvim yılının bitmesinden başlayarak bir ay içinde yönetici tarafından notere kapattırılması mecburidir. Bu maddede yazılı görevleri yerine getirmeyen yöneticiye 33 üncü maddenin son fıkrasında yazılı cezalar uygulanır.


Genel kurul karar defteri kaybolursa ne olur?


Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com


Geri Dön