30 / 04 / 2024

apartman yönetiminde hangi defterler tutulur

apartman yönetiminde hangi defterler tutulur

Apartman adına bir defter alınması ve bu deftere, toplantılar ile ilgili detaylar ve alınan kararlar kaydediliyor. Peki, apartman yönetiminde hangi defterler tutulur? Apartman defteri nasıl tutulur?

Apartman yöneticisi nasıl görevden alınır?

Apartman yöneticisi ile sorun yaşayan malikler, yöneticinin hangi durumlarda görevden alınabileceğini merak ediyor. Peki, apartman yöneticisi nasıl görevden alınır?

Apartman yöneticileri hangi durumlarda tadilat parası toplayabilir? 

Posta Gazetesi köşe yazarı Tamer Heper'e gelen soruda, bina yöneticisinin her ay binada bir tadilat olduğunu öne sürerek para toplandığını, tadilat için fiyat tekliflerinin kendileriyle paylaşılmadığı ucuz fiyat tekliflerinin kabul edilmediğini apartman sakinlerinin ne yapabileceği sorusu soruldu.

Apartman yöneticileri hangi giderler için para toplayabilir?

Apartmanlarda ya da sitelerde, apartman yöneticisi tarafından harcama yapılan veya yapılacak olan giderler için para toplayabilir. Fakat acil bir durum bulunmuyorsa, apartmanlarda para toplanması için genel kurul kararının olması gerekiyor. 

Apartman yönetiminde kimler bulunur?

Kat malikleri kurulu, yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim planında gösterilen zamanlarda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde toplanıyor. Peki, apartman yönetiminde kimler bulunur?

Apartman yönetiminde vekaleten oy kullanma!

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetiliyor. Peki, toplantılarda oy nasıl kullanılır? Apartman yönetiminde vekaleten oy kullanma mümkün mü?

Apartman yönetiminde denetçi istifa ederse ne olur?

Apartmanda yönetimin denetlenmesi için denetçi atanabiliyor. Kat malikleri kurulu denetim işini, kendi aralarından sayı ve arsa payı çoğunluğuyla seçecekleri bir denetçiye verebiliyor. Peki, apartman yönetiminde denetçi istifa ederse ne olur?

Apartman yönetiminde muhasip üyenin görevleri!

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetilir. Peki, muhasip üye kimdir? Apartman yönetiminde muhasip üyenin görevleri nelerdir?

Apartman yönetiminde kiracının hakları nelerdir?

Apartman ve site yönetimi ile ilgili esaslara Kat Mülkiyeti Kanunu'nda yer veriliyor. Kanun gereğince, kiracıların apartman yönetiminde fazla sorumluluğu bulunmuyor. Peki, apartman yönetiminde kiracının hakları nelerdir?

Dışarıdan apartman yönetici seçilir mi?

Kat maliklerinin bağımsız oyalarıyla seçilen apartman yöneticisinin çeşitli görev ve sorumlulukları bulunuyor. Peki, kimler apartman yöneticisi olabilir? Dışarıdan apartman yönetici seçilir mi?

Site yönetiminde kiracıların hukuki durumu nedir?

Kat Mülkiyeti Kanunu gereğince, site yönetiminde kiracının fazla sorumluluğu bulunmuyor. Peki, site yönetiminde kiracıların hukuki durumu nedir?

Site yönetiminde denetçinin yetkileri nelerdir?

Sitedeki kat malikleri kurulu adına; site yönetici veya yönetim kurulunu denetleyen kimseye denetçi deniyor. Peki, site yönetiminde denetçinin yetkileri nelerdir?

Site yönetiminde kiracı yönetici olabilir mi?

Site yönetimi; apartman yöneticilerinin oluşturduğu kurul tarafından seçiliyor ve kat malikleri tarafından oylanan yönetim kurumu olarak biliniyor. Peki, site yönetiminde kiracı yönetici olabilir mi?

Site yönetiminde kiracılar oy kullanabilir mi?

Anagayrimenkulün sekiz veya daha fazla bağımsız bölümü varsa, yönetici atanması mecburi oluyor. Yönetici oy çokluğu ile atanıyor. Peki, site yönetiminde kiracılar oy kullanabilir mi?

apartman yönetiminde hangi defterler tutulur Haberi

apartman yönetiminde hangi defterler tutulur

Apartman yönetiminde hangi defterler tutulur?

Apartmanların, Kat Mülkiyeti Kanunu gereğince kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetilmesi gerekiyor.


Bütün kat malikleriyle külli ve cüzi halefleri, yönetici ve denetçiler, kat malikleri kurulunun kararlarına uymakla yükümlü olurlar. Peki, apartman yönetiminde hangi defterler tutulur?


Apartman adına bir defter alınması ve bu defterin noterde onaylatılması gerekiyor. Tasdikli deftere, toplantılar ile ilgili detaylar ve alınan kararlar kaydediliyor. 

Anagayrimenkulün kullanılmasından veya yönetiminden dolayı kat malikleri arasında veya bunlarla yönetici ve denetçiler arasında veya denetçilerle yöneticiler arasında çıkan anlaşmazlıklar, kat malikleri kurulunca çözülür ve karara bağlanır. 

Kat malikleri kurulu kararları (1) den başlayıp sırayla giden sayfa numaraları taşıyan her sayfası noter mühüriyle tasdikli bir deftere yazılarak, toplantıda bulunan bütün kat maliklerince imzalanır; karara...