29 / 04 / 2024

Apartman yönetimi defteri

Apartman yönetimi defteri

Apartman adına bir defter alınması ve bu deftere, toplantılar ile ilgili detaylar ve alınan kararlar kaydediliyor. Peki, apartman yönetiminde hangi defterler tutulur? Apartman defteri nasıl tutulur?

Apartmanda yönetici defter tutmak zorunda mı?

Kat malikleri kurulunun kararlarını protokolleri, yapılan ihtar ve tebligatın özetini ve tarihlerinive bütün giderlerin saklanması gerekiyor. Bu bilgiler nası nasıl saklanır? Peki, apartmanda yönetici defter tutmak zorunda mı?

Apartman defteri nasıl tutulur?

Apartman yönetiminin aldığı kararları, gelir ve gider tablosunu bir deftere kaydetmesi gerekiyor. Peki apartman defteri nasıl tutulur? Apartman defterine neler, nasıl yazılır? İşte sorularınızın yanıtı...

Apartman yönetimi oluşturma!

Apartman yönetiminin oluşturulmasının zorunlu olduğu en az sekiz bağımsız bölüme sahip binalarda "apartman yönetimi oluşturma" nasıl olur? Yanıtı ve detayları haberimizde...

Apartman yönetimi yönetmeliği!

Apartman yönetimi oluşturulması, kuralları ve yönetimin görevleri Apartman Yönetimi Yönetmeliğinde detaylı bir şekilde açıklanmıştır. İşte Apartman Yönetimi Yönetmeliği...

Apartman yönetimi görev süresi!

Sekiz ya da daha fazla bağımsız bölüme sahip gayrimenkullerin yer aldığı bina içi seçilen apartman yönetim görev süresi nedir? Yanıtı haberimizde...

Apartman yönetimi nasıl kurulur?

Apartman yönetiminin kurulmasının zorunlu olduğu binada oturuyorsanız ve yönetim oluşturma aşamasında iseniz, "Apartman yönetimi nasıl kurulur?" sorusunun cevabını haberimizde inceleyebilirsiniz...

Apartman yöneticiliği kanunu nedir? Apartman yöneticiliği ücreti hesaplaması!

Apartman sakinlerinin ortak kararıyla seçilen apartman yöneticiliğini kanunu bulunur. Apartman yöneticiliği yapacak kişilerin, bu kanuna uymaları gerekir. Yöneticinin, apartman yöneticiliği kanununa uyması hem kendisi için hem de yönetimi devraldığı bina yönetimi için faydalıdır.

Montajekip Apartman Yönetimi Hizmetleri Ve İnşaat Dekorasyon Ticaret Limited Şirketi kuruldu!

Montajekip Apartman Yönetimi Hizmetleri Ve İnşaat Dekorasyon Ticaret Limited Şirketi bugün Ataşehir'de 100 bin TL sermaye bedeli ile Şevval Deniz Keser tarafından kuruldu.

Boğaziçi Apartman Site İş Merkezi Yönetimi Ve Ticaret Limited Şirketi kuruldu!

Boğaziçi Apartman Site İş Merkezi Yönetimi Ve Ticaret Limited Şirketi bugün Ataşehir'de 10 bin TL sermaye bedeli ile Emrah Emre, Munise Gamze Gökmen ve Ömer Erdem ortaklığında kuruldu.

Bankalar, site ve apartman yönetimi kredisi verebilir mi?

Bankalar, "site yönetimi", "apartman yönetimi" kredisini gündemine almalı. Site ve apartman yönetimleri, bankaların sağlayacağı krediyle nakit akışını yönetebilir.

Daimi Apartman Ve Site Yönetimi Limited Şirketi kuruldu!

Daimi Apartman Ve Site Yönetimi Limited Şirketi kuruldu.

Emlak Yönetimi'nden Ankara'da satılık gayrimenkuller!

Çankaya Mahallesi Pembe Köşk Konut Sitesi'nde ve Kültür Mahallesi Özlem Apartmanı'ndaki gayrimenkuller Emlak Yönetimi tarafından satışa çıkarıldı...

Apartman yönetimi toplantısı nerede yapılır?

Apartman yönetimi toplantısı, yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim planında gösterilen zamanlarda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde toplanıyor. Peki, apartman yönetimi toplantısı nerede yapılır?

Apartman yönetimi toplantı şartları!

Apartmanda sekiz veya sekizden fazla bağımsız bölümün bulunması halinde yönetimin oluşturulması ve bu yönetimin belli zamanlarda toplantı yapması zorunlu oluyor. Peki, apartman yönetimi toplantı şartları neledir?

Apartman yönetimi için yapılması gerekenler!

Bir apartmanda ilk apartman yönetimi Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamında yer alan hükümlere göre kuruluyor. Peki, bir apartman yönetimi için yapılması gerekenler nelerdir? Apartmana yönetici nasıl seçilir?

Apartman yönetimi toplantı çağrısı nasıl yapılır?

Apartmanlarda kat malikleri kurulu, yılda bir defadan az olmamak toplanmak zorunda oluyor. Toplu yapılarda ise kurullar, en geç iki yılda bir defadan az olmamak üzere toplanıyor. Peki, apartman yönetimi toplantı çağrısı nasıl yapılır?

Apartman yönetimi ceza kesebilir mi?

Apartmanda yönetimin aldığı kararlara ve kanunda belirtilen kurallara uygun davranışlar sergilemeyen kat malikleri ve kiracılar hakkında birtakım cezalar uygulanabiliyor. Peki, apartman yönetimi ceza kesebilir mi?

Apartman yönetimi nasıl feshedilir?

Apartman yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenler. Peki, yönetim feshedilir mi? Apartman yönetimi nasıl feshedilir?

Apartman yönetimi seçilemezse ne olur?

Taşınmaz üzerinde sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüm olması halinde apartman yönetiminin oluşturulması zorunlu oluyor. Peki, apartman yönetimi seçilemezse ne olur?

Apartman yönetimi defteri Haberi

Apartman yönetimi defteri

Apartman yönetiminde hangi defterler tutulur?

Apartmanların, Kat Mülkiyeti Kanunu gereğince kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetilmesi gerekiyor.


Bütün kat malikleriyle külli ve cüzi halefleri, yönetici ve denetçiler, kat malikleri kurulunun kararlarına uymakla yükümlü olurlar. Peki, apartman yönetiminde hangi defterler tutulur?


Apartman adına bir defter alınması ve bu defterin noterde onaylatılması gerekiyor. Tasdikli deftere, toplantılar ile ilgili detaylar ve alınan kararlar kaydediliyor. 

Anagayrimenkulün kullanılmasından veya yönetiminden dolayı kat malikleri arasında veya bunlarla yönetici ve denetçiler arasında veya denetçilerle yöneticiler arasında çıkan anlaşmazlıklar, kat malikleri kurulunca çözülür ve karara bağlanır. 

Kat malikleri kurulu kararları (1) den başlayıp sırayla giden sayfa numaraları taşıyan her sayfası noter mühüriyle tasdikli bir deftere yazılarak, toplantıda bulunan bütün kat maliklerince imzalanır; karara...