23 / 12 / 2024

Apartman yönetimi oluşturma!

Apartman yönetimi oluşturma!

Apartman yönetiminin oluşturulmasının zorunlu olduğu en az sekiz bağımsız bölüme sahip binalarda "apartman yönetimi oluşturma" nasıl olur? Yanıtı ve detayları haberimizde...



Apartman yönetimi oluşturma!

Kat Mülkiyeti Kanununda yer alan hükümlere göre anagayrimenkul olarak tabir edilen apartmanlarda sekiz ve sekizden çok bağımsız bölüm olması halinde apartman yönetimi oluşturma hususu zorunlu kılınıyor. Peki apartman yönetimi nasıl oluşturulur, diye soruyorsanız hemen yanıtlayalım.


Apartman yönetimi kurulabilmesi için ilk olarak binada kat maliki olan kimselerin en az 3'te 1'inin "Genel Kurul" çağrısı üzerine toplantı yapılması gerekiyor. Toplantı çağrısının belirlenen toplantı tarihinden en az 15 gün öncesinde yapılması gerekiyor.


Belirlenen tarihte kat malikleri ile yapılan toplantıda yönetimi için adaylığını koyan kat malikleri için oylama yapılıyor. Kat maliklerinin salt çoğunluğu yani yüzde 51'inin kararı ile yönetim kurulu ya da yönetici seçiliyor.


-Yönetici; Kat malikleri ile yapılan toplantı sonucunda yönetime bir kişi atanmışsa, "Yönetici" unvanını alıyor.


-Yönetim Kurulu: Kat malikleri ile yapılan toplantı sonucunda yönetime en az üç kişi atanmışsa "Yönetim Kurulu" unvanına sahip olunuyor.


Apartman yönetimi oluşturma hususu ile ilgili detaylardan sonra yönetim kurulu ya da yöneticinin sahip olduğu sorumluluklardan bahsedelim. Söz konusu görev ve sorumluluklar Kat Mülkiyeti Kanununun 35 maddesinde yer alıyor.


Apartman yöneticisinin görevleri..

Madde 35 – Yöneticinin görevleri, yönetim planında belirtilir; yönetim planında aksine hüküm olmadıkça, yönetici aşağıdaki işleri görür:

a) Kat malikleri kurulunca verilen kararların yerine getirilmesi; 

b) Anagayrimenkulün gayesine uygun olarak kullanılması, korunması, bakımı ve onarımı için gereken tedbirlerin alınması;

c) Anagayrimenkulün sigorta ettirilmesi;

d) Anagayrimenkulün genel yönetim işleriyle korunma, onarım, temizlik gibi bakım işleri ve asansör ve kalorifer, sıcak ve soğuk hava işletmesi ve sigorta için yönetim planında gösterilen zamanda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde, kat maliklerinden avans olarak münasip miktarda paranın toplanması ve bu avansın harcanıp bitmesi halinde, geri kalan işler için tekrar avans toplanması;

e) Anagayrimenkulün yönetimiyle ilgili diğer bütün ödemelerin kabulü, yönetim dolayısiyle doğan borçların ödenmesi ve kat malikleri tarafından ayrıca yetkili kılınmışsa, bağımsız bölümlere ait kiraların toplanması;

f) Anagayrimenkulün tümünü ilgilendiren tebligatın kabulü;

g) Anagayrimenkulü ilgilendiren bir sürenin geçmesinden veya bir hakkın kaybına meydan vermeyecek gerekli tedbirlerin alınması;

h) Anagayrimenkulün korunması ve bakımı için kat maliklerinin yararına olan hususlarda gerekli tedbirlerin, onlar adına alınması;

i) Kat mülkiyetine ilişkin borç ve yükümlerini yerine getirmeyen kat maliklerine karşı dava ve icra takibi yapılması ve kanuni ipotek hakkının kat mülkiyeti kütüğüne tescil ettirilmesi;

j) Topladığı paraları ve avansları yatırmak ve gerektiğinde almak üzere muteber bir bankada kendi adına ve fakat anagayrimenkulün yönetici sıfatı gösterilmek suretiyle, hesap açtırılması;

k) Kat malikleri kurulunun toplantıya çağırılması.


Kat malikleri ile yapılan genel kurul toplantıları olağanüstü hal olmadığı sürece, yılda en az 1 kez yapılıyor. Bu toplantılarda yönetici seçimleri tekrar yapılıyor. İstenirse aynı yönetici ya da yönetim kurulu tekrar apartman yönetimi için seçilebiliyor.


Yönetim ile ilgili alınan kararlar "apartman yönetimi karar defteri"ne işleniyor. İstenirse bu defterin her sayfası noterde onaylattırılıyor. Böylece defter ile ilgili bir problem olduğunda kararların yazılı olduğu eksik sayfalar noterden temin edilebiliyor.



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com


Geri Dön