arsa maliyeti 2019 Haberi
Kuşkusuz zor bir dönemden geçiyoruz. 2018'in ikinci yarısında başlayan kur krizine siyasi ve ekonomik konjonktürdeki belirsizlikler de eklenince tablo ağırlaştı. Hammadde, enerji fiyatları ve asgari ücret arttı. Bu maliyet enflasyonu ise etiketlere tam olarak yansıtılamadı. Alım gücü düşen, beklemeye geçen tüketici ve yoğun rekabet şirketleri frenledi. Peki nasıl bir fiyat stratejisi izlendi? Gerçek şu ki maliyet artışlarının neredeyse yarısı etiketlere yansıtılabildi. Pay kaybetmek istemeyen şirketler, ya kârdan vazgeçti ya dış pazarlarla içeriyi finanse etti ya da süreç verimliliğine odaklandı.
Fedakarlıklar artık en üst limite ulaştı”, “Bıçak kemiğe dayanmadan zam yapamıyoruz”, “İki yıldır bütçedeki fiyat stratejilerimizi uygulayamıyoruz.”
Bu cümleler, perakende ayağı da olan üreticilere ait... Ve aslında şaşırtıcı da değil. Biliyoruz ki enerji, her tür mal ve hizmetin üretiminde kullanılan temel girdi....