02 / 05 / 2024

asansör ruhsatı nereden alınır

asansör ruhsatı nereden alınır

Asansör ruhsatı asansörlü bir şekilde inşa edilmiş konutlar için belediyeden alınan bir belgedir. Asansör ruhsatı sözkonusu binanın asansörünün can ve mal güvenliği açısından uygun olduğunu belirten bir belgedir.

Ümraniye Belediyesi'nden asansör muayene hizmetleri birimi!

Ümraniye Belediyesi, ilçe sınırları içinde bulunan asansörlerin periyodik kontrol faaliyetlerini artık kendi içinde kurduğu “Ümraniye Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü Asansör Muayene Hizmetleri” birimi ile yapacak ve bu hizmet Türkiye’de ilk defa Ümraniye Belediyesinde uygulanacak.

Bina ruhsatı nereden alınır?

Bina inşaatına başlamak için öncelikle bina projesinin imar yönetmeliğine uygun olup olmadığına bakılması ve yasal izinlerin de alınması gerekiyor. Peki, bina ruhsatı nereden alınır?

İşyeri tadilat ruhsatı nereden alınır?

İşyerinde yapılacak kimi tadilat işleri için, ruhsat alınıyor. Peki, işyerinizde ruhsat gerektiren bir tadilat işlemi yapacağınızı düşünelim. İşyeri tadilat ruhsatı nereden alınır? İşyeri tadilat ruhsatı için gerekli evraklar nelerdir?

Yıkım ruhsatı nereden alınır?

Belediye sınırları içerisinde yer alan bir binanın yıkılması için bina yıkım ruhsatının alınmış olması gerekiyor. Peki, bina yıkım ruhsatı nereden alınır? Bina yıkım ruhsatı için gerekenler nelerdir?

Temel üstü ruhsatı nereden alınır?

Belediye sınırları içerisinde inşaata başlanılabilmesi için ruhsatın alınması gerekiyor. Ayrıca, temel için de temel üstü ruhsatının alınması gerekiyor. Peki, temel üstü ruhsatı nereden alınır? İşte yanıtı..

Asansör ruhsatı yönetmeliği!

Asansör yönetmeliği, 29/ 6/2001 tarihli ve 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanuna dayanılarak hazırlandı. İşte asansör ruhsatı yönetmeliği tam metni..

Asansör ruhsatı almak için gerekli belgeler!

Belediyelerden asansör ruhsatı almak için gerekli evraklar belediyeden belediyeye farklılık gösteriyor. Peki genel itibarıyla asansör ruhsatı almak için gerekli belgeler nelerdir? Asansör ruhsat dilekçesi nasıl yazılır?

Asansör işletme ruhsatı nasıl alınır?

Asansörlü olarak inşa edilen ya da yapıya sonradan asansör eklenen binaların asansörleri için belediyeden bu ruhsatı alması gerekiyor. Peki, asansör işletme ruhsatı nasıl alınır? Nereden alınır?

Asansör kazasının ardından ilk tazminat davası açıldı!

İSTANBUL'DA 10 işçinin ölümüne neden olan asansör kazasının ardından ilk tazminat davası açıldı. Murat Ustanın ailesi. Mecidiyeköy'deki inşaatın sahibi Torunlar Gayrimenkul'den 820 bin lira istiyor...

Torun Center asansör kazasında bilirkişi raporu tamamlandı!

İstanbul Mecidiyeköy’de 10 işçinin ölümüyle sonuçlanan facianın raporunda asansör firması Geda Major ve Torunlar şirketi asli kusurlu, iş güvenliği firması ve uzmanları tali kusurlu bulundu...

Hyundai Asansör’den, güvenlik için bir milyon test!

İnşaat sektöründeki hareketlilik, sektörün olmazsa olmazı asansörlere olan talebi de artırırdı. Son dönemde ardı ardına yaşanan kazalar ise asansör ve iş güvenliği konusunu gündeme getiriyor.

Beşiktaş'tan asansör kazası açıklaması!

BJK Beşiktaş İnşaat ve Ticaret AŞ'den yapılan açıklamada, yapımı süren Beliktaş Vodafone Arena'da bir işçinin asansör boşluğuna düşerek belinin kırıldığı yönündeki haberin asılsız olduğu bildirildi.

Double Deck ile asansör beklemeyeceksiniz!

Double Deck asansörler, aynı asansör kuyusu içerisinde üst üste yerleştirilmiş iki kabinin birlikte hareket etmesi prensibi ile çalışıyor. Double Deck sistemi nasıl çalışıyor? İşte cevapları...

asansör ruhsatı nereden alınır Haberi

asansör ruhsatı nereden alınır

Asansör ruhsatı almak içinse beledeiyeye başvurmak gerekiyor. Peki öncelikle neler yapılması lazım. Ruhsat için başvuru yapmadan önce belediyeye bir dilekçe yazmak gerekiyor. Belediye dilekçeyle beraber bazı belgeler de isteyecektir. Dilekçeyle birlikte bu belgeler belediyeye teslim edilir. 


Ruhsat alınırken izlenecek yol nedir?


1.İmar ve Şehircilik Müdürünün havalesinden sonra dilekçe kayıt altına alınır. Dosya, imar planı tarafından asıl dosyasıyla birleştirilmek ve raportöre sunulmak üzere arşiv sorumlusuna gönderilir.


2.Raportör, TMMOB ile belediye arasında yapılan protokol gereği, asansörün kontrolünün yapılması için Makine Mühendisleri Odasına yazı gönderilir.


3.Makine Mühendisleri Odasından gelen cevap doğrultusunda harç ve ücretler hesaplanır. Hesaplanan bedeller başvuru sahibi tarafından Belediye Gelir Servisi veznelerine yatırılır.


4.Asansör ruhsatı 3 nüsha doldurularak ilgili Başkan Yardımcısına imzalatılır.


5.Asansör ruhsatının iki nüshası ilgiliye teslim edilir. Diğer nüshası, dilekçe, firma bilgileri ve belgeleri,...