avm mağazaları Haberi
Kovid-19 salgını sebebiyle satışlarında tarihi düşük seviyeleri görmelerine karşın giderleri büyük oranda sabit olan markalar, ayrılmak istedikleri AVM’lerden ‘bayiniz olalım, kalın’ teklifi almaya başladı. Doluluk oranı düşük AVM’lerde söz konusu uygulamanın çok daha yaygın olduğuna dikkat çekiliyor.
Dünya'dan Yener Karadeniz'in haberine göre; geride bıraktığımız yıl uzun süre kapalı kalan AVM’lerin cirosu, 2019’a göre yüzde 30 geriledi. Sektöre göre değişmekle birlikte en sert düşüş ise hazır giyim markalarında yaşandı. Birleşmiş Markalar Derneği’ne (BMD) göre market, elektronik ve mobilya gibi sınırlı birkaç kategori dışında perakende ciroları ortalamada 2019’un yüzde 60’ına ancak ulaşabildi. Birçok AVM, kiralarda indirim desteği sağlasa da özellikle lüks markaları bünyesinde bulunduran büyük AVM’lerde desteğin sınırlı gerçekleşmesi ve açıklanmayan ortak giderler markaları zor duruma soktu.
Ortak giderlerin satışlarına oranı yüzde 10’lara...