AVMler hangi sektörleri geliştirdi Haberi
Geçtiğimiz 25 yılda ülke genelinde hızla yaygınlaşan alışveriş merkezleri sadece tüketim alışkanlıklarını değiştirmekle kalmadı; inşaat, perakende, lojistik gibi pek çok sektörü de yeniden şekillendirdi. Ancak bugün gelinen noktada rüzgâr tersine döndü. Tüketici için ek avantajlar sunan e-ticaret uygulamaları, lojistik sektöründen de kuvvet alarak AVM'leri ve perakende sektörünü dönüştürerek yüz yüze alışverişin yerini aldı. 1980'lerin sonunda İstanbul'daki ilk alışveriş merkezinin açılmasıyla hızla yaygınlaşan AVM'ler toplumun boş vakitlerini değerlendirdikleri, tüketim alışkanlıklarını etkileyen alanlar oldular. Hali hazırda 48 ilde 300 AVM'nin faaliyet gösterdiği perakende sektöründe bu sayının 2015 yılı sonuna kadar 400'ün üzerine çıkması bekleniyor. Tüm AVM'ler yan yana konulduğunda, tüketiciler 13 milyon metrekarelik dev bir alanda gezinerek her türlü alışverişini eliyle seçerek yapma imkânı buluyor. Ancak günümüzde büyük şehirlerdeki yaşam koşulları...