28 / 12 / 2024

Avrasya Tüneli dünyayı değiştirdi mi

Avrasya Tüneli dünyayı değiştirdi mi

Avrasya Tüneli'nin liderliğini yapan Yapı Merkezi’nin CEO’su ve Yapı Merkezi inşaat Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu, Fortune Dergisi'nde projenin dünyayı nasıl değiştirdiğini anlattı.

ZIP ile Avrasya Tüneli’nden geçenler Trendyol cüzdan hediye çeki kazanıyor

Geçiş zamanı ve geçiş sıklığınıza göre kişiye özel indirimler, kampanyalar, çekilişler ve eğlenceli oyunlar sunan ödül programı ZIP ile Avrasya Tüneli’nden geçişleriniz hediyelere dönüşsün. Hemen Avrasya Tüneli’nin mobil uygulamasını indirin.

Beton yol tasarrufuyla her 4 yılda bir Avrasya Tüneli yapılır!

Beton yolların, petrolde yaşanan dışa bağımlılığı azaltıcı etki yaratacağı dile getiren TCMB CEO'su Ismail Bulut, asfalt yolların yıllık bakım masrafı yerine her 4 senede bir Avrasya Tüneli yatırım maliyeti kadar tasarruf yapmanın mümkün olduğunu belirtti.

Avrasya Tüneli için Tünel Hikayeleri yarışması!

İstanbul’da iki kıta arasındaki ulaşım süresini 5 dakikaya indiren ve Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. tarafından yapılan Avrasya Tüneli için “Tünel Hikayeleri” adıyla bir yarışma düzenliyor.

Avrasya Tüneli'ne Kore'den Yılın Yapısı Ödülü!

İstanbul’da iki kıta arasındaki ulaşım süresini 5 dakikaya indiren Avrasya Tüneli uluslararası bir ödüle daha layık görüldü. Kore İnşaat Mühendisleri Derneği “Altın Kategori”de 2017 “Yılın Yapı Ödülü”nü Avrasya Tüneli’ne verdi.

Avrasya Tüneli'nin tüm kısımları trafiğe açıldı!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi kapsamında yapımı tamamlanan Avrasya Tüneli'nin tüm kısımlarının trafiğe açıldığını duyurdu.

Avrasya Tüneli ve 15 Temmuz Şehitler Köprüsü aynı anda test edildi!

Avrasya Tüneli’nden ilk geçiş dün sabah saat 07.00 itibariyle başladı. Hürriyet Ekonomi’den Ceyhun Kuburlu ve Burak Coşan İstanbul trafiğini rahatlatması beklenen Avrasya Tüneli’ni ve 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nü aynı anda test etti.

Avrasya Tüneli yarın sabah trafiğe açılacak!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Avrasya Tüneli'nin açılışının ertelendiğini söyledi. Tünel yarın sabah 07:00 itibariyle trafiğe açılacak.

Büyükyalı: Avrasya Tüneli'ne en yakın proje!

Özak GYO, Ziylan Grup, Yenigün İnşaat ortaklığında, Emlak Konut güvencesiyle hayata geçirilen Büyükyalı İstanbul, Kazlıçeşme sahil yolunda, Avrasya Tüneli’ne en yakın yeni yaşam alanı olarak dikkat çekiyor. T

Avrasya Tüneli, İpek Yolu'na ivme kazandıracak!

Gürcistan Başbakanı Kvirikaşvili “Türkiye ve Gürcistan’ın amacı, partnerlerimizle tarihi İpek Yolu’nu canlandırmaktır. Avrasya Tüneli, tarihi İpek Yolu’nun canlandırılmasına bir ivme kazandıracaktır” dedi.

Avrasya Tüneli'nin özellikleri!

Türkiye’nin en önemli ulaşım projelerinden biri olan ‘Avrasya Tüneli’ açıldı.Tünel, İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe arasını 15 dakikaya indirecek.

Avrasya Tüneli dijital haritalarda yerini aldı!

Avrasya Tüneli, dijital haritalarda da hemen yerini aldı. Yandex, Google, İBB Trafik, Trafi, TomTom gibi uygulamalar harita ve navigasyonlarına tüneli anında eklediler.

Avrasya Tüneli yılbaşına kadar 15 TL!

Taşıt trafiğini İstanbul Boğazı’nın altına taşıyan ve Göztepe ile Kazlıçeşme’yi 106 metre derinden birleştiren Avrasya Tüneli ile seyahat süresi 100 dakikadan 15 dakikaya inecek

Avrasya Tüneli ile kesintisiz ulaşım başlıyor!

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Asya ile Avrupa kıtasını 5’inci kez birleştiren Avrasya Tüneli’nin açılışında, “Bu tünel sayesinde İstanbul’un iki yakası arasında dışarıdaki iklim şartlarından etkilenmeden kesintisiz ulaşım mümkün haline geldi” dedi.

Avrasya Tüneli dünyayı değiştirdi mi Haberi

Avrasya Tüneli dünyayı değiştirdi mi

İSTANBUL BOĞAZI’NIN ALTINDA denizden 106 metre derinliğe kadar inen tünel kazma makinesi (tunnel boring machine-TBM), Kadıköy tarafında Selimiye Kışlasının arkasından başladığı yolculuğunu Yenikapı’da tamamladığında herkes rahatladı. Beş derecelik açı ile önce aşağı, sonra da yukarı doğru hareket ederek yolculuğunu tamamlayan TBM’in çıkmasının ardından ikişer şeritlik iki kattan oluşacak tünelin bölme tabyalarının döşenmesi çocuk oyuncağıydı.


Tabii bu yorum, TBM süreci ile karşılaştırma yapıldığında geçerli. Tıpkı ağustos sonunda TBM’in çıkmasının ardından tünelin Anadolu girişinde duyulan, “Artık acele iş kalmadı. Servisi malzemeler gelince gönderirsiniz” sözünde olduğu gibi... İçi naylonla kaplanmış olan minibüslerin biri tünel tabanında, diğeri bölme zemininin döşendiği katta vızır vızır çalışıyor. Tünelin orta noktasındaki en derin yerine bırakacağı elpenler de dahil malzemeleri ve yolcularını aldıktan sonra hareket eden aracın çalıştığı koridor...