06 / 05 / 2024

avrasya yolu güzergahı

avrasya yolu güzergahı

Avrasya Tüneli ve Marmaray dünya çapında iki proje olarak örnek gösteriliyor. Marmaray hizmete girdi ancak yapımı hızla devam eden Avrasya Tüneli'nin 2015 sonunda hizmete alınması bekleniyor...

Honaz Tüneli inşaatında bulundu! Güzergah değiştirildi!

Denizli'nin Pamukkale ilçesinde inşaatına devam edilen Honaz Tüneli'nin bağlantı yolu güzergahında 2 bin yıllık yerleşim yeri bulundu. Projenin güzergahı değiştirildi.

CHP ve İyi Parti Kanal İstanbul güzergahından arazi mi satıyor?

Çılgın proje, mega proje gibi isimlerle adlandırılan Kanal İstanbul'un güzergahında bulunan arsaları CHP ve İyi Parti gruplarının sattığı iddia ediliyor...

Kanal İstanbul güzergahında mülkiyet tartışması!

Kanal İstanbul Projesi güzergahında bulunan gayrimenkullerin durum sorgulamasına belediyelerin erişiminin kısıtlanması meclis gündemine taşındı. CHP'li Tanrıkulu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Cahit Özkan: CHP'liler Kanal İstanbul güzergahında çok ciddi arsalar aldı!

AK Parti Grup Başkanvekili Cahit Özkan, CHP'nin Kanal İstanbul projesine karşı çıkar gibi görünse de aslında desteklediğini söyledi. Özkan, "CHP'liler Kanal İstanbul güzergahında çok ciddi arsalar aldılar, araziler kapattılar" dedi...

İstanbul-Bursa-İzmir Otoban Projesi'nde güzergah değişikliği mecliste!

İstanbul-Bursa-İzmir Otoban Projesi'nde planlanan güzergah değişikliğine ilişkin meclis gündemine taşındı. CHP'li Kayışoğlu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Kanal İstanbul projesinde çevreye en az zarar verecek güzergah seçildi!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan, kamuoyunda tartışmalara neden olan Kanal İstanbul projesiyle ilgili olarak açıklamalarda bulundu ve "Kanal İstanbul projesinde çevreye en az zarar verecek güzergah seçildi" diye konuştu...

Kanal İstanbul güzergahında arazi alanlar, o arazileri ekip biçerler artık!

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Kanal İstanbul projesiyle ilgili olarak net konuştu. İmamoğlu, "Kanal İstanbul güzergahında arazi alanlar, o arazileri ekip biçerler artık" dedi.

Kanal İstanbul güzergahındaki mülkiyet değişikleri!

Kanal İstanbul güzergahında yaşanan mülkiyet değişikliklerinin araştırılması konusunda CHP yeni bir adım attı. Grup Başkanvekili Özel, mülkiyet değişikliklerinin tespit edilerek rantın ortaya çıkarılması, projenin yaratacağı tahribatın belirlenmesi için Meclis araştırma önergesi verdi...

Babacan Holding Kanal İstanbul güzergahından 600 dönüm arazi toplamış!

Babacan Holding’in çılgın proje Kanal İstanbul güzergahı henüz açıklanmadan bölgeden arazi toplamaya başladığı, güzergah açıklandığında ise 600 dönüm büyüklüğünde araziyi bünyesinde toplamış olduğu belirtildi.

Kanal İstanbul güzergahındaki arazilerin yüzde 71’i şahıs ve özel şirketlere ait!

Çılgın proje Kanal İstanbul güzergahındaki arazilerin yüzde 71’i şahıs ve özel şirketlere ait... Yüzde 60’ı tarla olan bu topraklar rezerv yapı alanı içerisinde olduğu için imar planları da değişecek. Yaklaşık 6 bin parselin sahiplerine adeta ‘kanal piyangosu’ vuracak.

Kanal İstanbul’un güzergahından arsa alanlar riske mi giriyor?

Hürriyet Gazetesi köşe yazarı Ahmet Hakan, bugünkü yazısında Katar Emiri’nin annesi Kanal İstanbul projesi güzergahında 44 dönüm arazi almasıyla ilgili 3 soruya cevap verdi. 

Katar Emiri’nin annesi Kanal İstanbul güzergahında 44 dönüm arazi aldı!

Katar Emiri’nin annesi Şeyha Moza’nın Başakşehir’de 100 bin TL sermayeli şirket kurup 1.5 ay kadar sonra da çılgın proje Kanal İstanbul güzergahında 44 dönüm arazi satın aldı.

Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Projesi'nin güzergah değişimi TBMM'de!

Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Projesi'nde belirtilen güzergahın değiştirilmesi önerisi meclis gündemine taşındı. CHPli Keven, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

avrasya yolu güzergahı Haberi

avrasya yolu güzergahı


Avrasya Tüneli ve Marmaray!


Avrasya Tüneli ve Marmaray İstanbul'un trafik yükünü hafifletmek için düşünülmüş ve hayata geçirilen alternatif ulaşım hatlarıdır. Avrasya Tüneli ile Göztepe Kazlıçeşme arasının İstanbul Boğazı'nda deniz tabanından geçerek 15 dakikaya düşürülmesi amaçlanıyor. Geçtiğimiz günlerde hizmete alınan Marmaray projesi ile sadece demiryolu hattı devreye girmiş ve metro ile vatandaşların seyahat etmesi sağlanmıştır. Avrasya Tüneli ise hafif lastikli araçların geçişini sağlayacak bir otoyol projesi olarak tasarlanıyor. Avrasya Tüneli boğaz köprülerindeki trafik yoğunluğunun hafifletilmesi için hayata geçiriliyor. Avrasya Tüneli yap işlet devret modeli ile Türk Kore ortak girişimi olan Ataş tarafından inşa ediliyor. 2015 yılında hizmete girmesi planlanan Avrasya Tüneli'nin 26 yıl işletmesini yine Ataş yapacak ve bu sürenin sonunda işletmeyi kamuya bırakacak. 


Avrasya Tüneli çıkış noktaları için ayrı ayrı kavşak...