23 / 11 / 2024
fuzul

boğaz birbirine ne kadar yakın

boğaz birbirine ne kadar yakın

İki kıtayı birleştiren 30 kilometre uzunluğundaki Boğaz, “yer kazanma” çalışmaları nedeniyle daraldıkça daralıyor. Son olarak Emirgan sahil yolundaki düzenlemeyle, Boğaz’ın iki yakası birbirine 8 metre daha yaklaştı.

1941'de Boğaz'daki evler için yeni imar kararı alınmış: Bitişik ve iki kattan fazla olmayacak!

1941 yılında Boğaz'ın yeni planına göre, Boğaz'da birbirine bitişik ev ve iki kattan fazla ev yapılmasına izin verilmeyecekmiş.

Kanal İstanbul, asıl boğazın yerini tutmaz!

Son günlerin en çok tartışılan projesi Kanal İstanbul'da kazmanın bu yıl vurulması bekleniyor. Kanal İstanbul projesinin, ilk etapta beton ve çimento sektörüne hareket getirmesi öngörülüyor. Projenin fiyat anlamında ise boğazın yerini alamayacağı ifade ediliyor.

İstanbul Boğazı’nın belediyeden alınmasına tepkiler büyüyor!

İstanbul Boğazı’nda İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne (İBB) ait olan yetkilerin, başkan, yöneticileri ve üyeleri Cumhurbaşkanı tarafından atanacak yeni kurullara devredilmek istenmesi tepkilere sebep oldu.

Mimar Sinan Genim Boğaz'daki son durumu yorumladı!

Milliyet Gazetesi, Mimar Genim ile birlikte Kız Kulesi’nin önünden Karaköy yönüne dönüp Kabataş’a uzanan bir yolculuk yaptı ve yolculuk esnasında Boğaz’daki son durum hakkında konuşuldu.

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'ne ilişkin 9 soru mecliste!

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'nin maliyetine ve şirketlere verilen geçiş güvencesi mecliste konu oldu. CHP'li Mahmut Tanal konuya ilişkin soru önergesi hazırladı..

Aksa, 3. Boğaz Köprüsü’ne enerji desteği sunuyor!

2023 yılında dünyanın en büyük ekonomilerinden biri olmayı hedefleyen Türkiye’yi bu hedefe taşıyacak dev projeler arasında yer alan 3. Boğaz Köprüsü’ne Türkiye’nin lider jeneratör firması Aksa, enerji desteği sunuyor.

Aksa, 3. Boğaz Köprüsü’ne enerji desteği sunuyor!

Türkiye’nin en büyük kiralık jeneratör filosuna sahip olan Aksa Jeneratör, 3. Boğaz Köprüsü’nün hızla devam eden inşaatında kiralık mobil jeneratörleriyle hizmet veriyor.

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projelerinde son durum ne?

ICA'nın hayata geçirdiği 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde viyadüklerin 12'si daha tamamlandı. Böylece 13.5 kilometre uzunluğundaki viyadük inşaatının 5 kilometresi ulaşıma hazır hale getirilmiş oldu.

Boğaz'ın en pahalı yalısı Erbilgin Yalısı oldu!

Boğaz'ın incileri, kurdaki yükseliş dalgasına takıldı. Rekor üstüne rekor kıran dolar, yalı piyasasını durdurdu. Yalısını elden çıkarmak isteyen, fiyatta indirim yapmaya başladı. Boğaz'ın en pahalı yalısı ise Erbilgin Yalısı oldu.

1941 yılında Boğaz'ın boş yamaçları ağaçlandırılacak!

1941 yılında Boğaziçi'nin boş yamaçları ağaçlandırılacakmış. Boğaz'ın da nazım planını hazırlayan Prost, Boğaz'ın doğal güzelliğini göz önüne alarak hazırlayacağı planda ormanlanacak ve bostan olacak yerler tespit edecekmiş.

1936 yılında Boğaziçi'ne rağbet artmış!

1936 yılında Boğaz'a olan rağbetin azalmasıyla Şirketi Hayriye'nin bilet fiyatlarını indirmesi, Boğaziçi'ne olan rağbeti tekrardan arttırmış. Yeni bina sayısının da çoğaldığı Boğaziçi'nde inşaatlar daha çok Rumeli Yakası'nda çoğalmış.

Boğaz’ın iki yakası birbirine 8 metre daha yaklaştı!

İki kıtayı birleştiren 30 kilometre uzunluğundaki Boğaz, “yer kazanma” çalışmaları nedeniyle daraldıkça daralıyor. Son olarak Emirgan sahil yolundaki düzenlemeyle, Boğaz’ın iki yakası birbirine 8 metre daha yaklaştı.

Ankara Boğazı projesinde son durum ne?

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek'in 30 Mart yerel seçimleri öncesi açıkladığı Ankara Boğazı Projesi'nin fizibilite çalışmalarında sona gelindi. İnşaatı yakın zamanda başlayacak olan proje 5 yılda tamamlanacak...

boğaz birbirine ne kadar yakın Haberi

boğaz birbirine ne kadar yakın

İki kıtayı birleştiren 30 kilometre uzunluğundaki Boğaz, “yer kazanma” çalışmaları nedeniyle daraldıkça daralıyor. Son olarak Emirgan sahil yolundaki düzenlemeyle, Boğaz’ın iki yakası birbirine 8 metre daha yaklaştı.



İki yaka en yakın 698 metre

- İstanbul Boğazı’ndaki dolgu alanların geçmişi eskilere uzanıyor. Dolmabahçe Sarayı’nın arazisi, 400 yıl önce gemilerin demirlediği, Boğaziçi’nin büyük bir koyu idi. 17’nci yüzyılda doldurulmaya başlandı. 

- Boğaz’ın iki yakasının birbirine en çok yaklaştığı nokta 698 metreyle Anadoluhisarı ile Rumelihisarı arasında. 

- Boğaz’ın kıvrımlı yapısı nedeniyle su yolu ile kıyı uzunluğu birbiriyle aynı değil. Kara uzunluğu Avrupa yakasında bir uçtan bir uca 55 kilometre. Anadolu yakasında 35 kilometre.


1956: Emirgan-Saryer sahil yolu açıldı ve genişletildi.

1988: Üsküdar-Harem arasında 4.5 kilometrelik sahil yolu Boğaz’ı daralttı.

1988: Çayırbaşı-Sarıyer arasında yapılan ikinci kazıklı yol Boğaz’ı 22...