23 / 12 / 2024

boğaz köprülerinin yenilenmesi

boğaz köprülerinin yenilenmesi

Bahçeşehir Üniversitesi Ulaştırma Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün, Boğaziçi Köprüsü'nden daha fazla yorulduğunu belirtirken yorgunluğun en büyük nedenini de açıkladı....

1954'te asma köprü planı! Boğaziçi Köprüsü 'dünyanın en yüksek köprüsünü geçmesin' talebi! 

1954 yılında Royal Gorge Bridge şirketinden Boğaz Köprüsü için teknik bilgi ve malzeme istenmesi üzerine şirket 'Dünyanın en uzun köprüsünü geçmeyecek' şartını sunmuş. 

1932'de Boğaz Köprüsü'ndeki dükkan ve kulübeler neden yıkılmış?

1932 yılında Boğaz Köprüsü'nün Kadıköy ve Boğaziçi iskelesi civarındaki dükkan ve kulübeler yıkılmış. Peki bu dükkan ve kulübeler neden yıkılmış?

1957 yılında Boğaz Köprüsü'ne dünyaca ünlü Amerikan firması imzası! 

1957 yılında Boğaziçi asma köprüsü için bir Amerikan firması tarafından çalışmalara başlanmış. 

Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü için tehlike çanları çalıyor! Yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya!

Balıkesir'in Ayvalık ilçesindeki Lale ve Cunda (Alibey) adalarını birleştiren ve 'Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü' olarak bilinen Cunda Köprüsü'nün yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya olduğu belirtildi. 

Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu satılıyor mu?

Çin menşeili bir şirketin Üçüncü Boğaz Köprüsü'nü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nu satın alacağı yönündeki iddialar meclis gündemine taşındı. CHP'li Tanrıkulu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu satılıyor mu?

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun Çin menşeli bir şirket tarafından satın alınacağı iddiası meclis gündemine taşındı. CHP'li Tanrıkulu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü, Çanakkale'ye ilgiyi artırdı!

1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü ile Çanakkale Organize Sanayi Bölgesi, Çanakkale'ye olan ilginin artmasını sağladı..

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'ne ilişkin 9 soru mecliste!

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'nin maliyetine ve şirketlere verilen geçiş güvencesi mecliste konu oldu. CHP'li Mahmut Tanal konuya ilişkin soru önergesi hazırladı..

Otoyol ve boğaz köprülerine yapılan zamlar mecliste!

CHP Denizli Milletvekili Melike Basmacı, otoyol ve boğaz köprülerinin geçiş ücretlerine yapılan zamları meclis gündemine taşıdı. Basmacı sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'a sordu..

Çanakkale'ye boğaz köprüsü ile tarihi bir imzanın temelini atacağız!

AK Parti Grup Başkanvekili Turan: "Olağanüstü bir aksilik olmazsa 18 Mart 2017'de hem şehitlerimizi anacağız, hem de şehitler diyarı Çanakkale'ye boğaz köprüsü ile 'tarihi bir imza'nın temelini atacağız" dedi.

Çanakkale Boğaz Köprüsü emlak fiyatlarını ciddi oranda artırdı!

Başbakan Binali Yıldırım’ın, Gelibolu İlçesi Sütlüce ile Lapseki İlçesi Şekerkaya Mevkii arasında yapılması planlanan boğaz köprüsünün temelinin 18 Mart 2017 tarihinde atılacağını açıklaması, Çanakkale’de büyük bir heyecan yarattı.

3. Boğaz Köprüsü dahil Kuzey Marmara Otoyolu Projesi tedbirleri!

Kuzey Marmara (3. Boğaz Köprüsü Dahil) Otoyolu Projesi ile İlgili 2016/20 Sayılı Başbakanlık Genelgesi 24 Ağustos 2016 tarihinde 29811 sayılı Resmi Gazete'de yayımlandı..

3. Boğaz Köprüsü, İstanbul trafiğini rahatlatacak!

Milliyet Gazetesi'nin yazarlarından Tunca Bengin bugünkü yazısında 3. Boğaz Köprüsü’nün İstanbul trafiğini rahatlatacağını kaleme aldı. İşte Tunca Bengin'in o yazısı...

boğaz köprülerinin yenilenmesi Haberi

boğaz köprülerinin yenilenmesi


Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı "Köprüye bir kamyonun etkisi binlerce aracın etkisinden çok" dedi.


AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Ilıcalı, asma köprülerdeki askı sistemlerinin ömrünün, köprü üstünden geçen dingil yüküne göre hesaplandığını anlattı. Belirli bir seviyede köprü malzemelerinin yorulduğunu ve bunların yenilenmesi gerektiğini kaydeden Ilıcalı, periyodik ve kalıcı bakımlarla yenilenmenin gerçekleştirildiğini söyledi.


Birinci Boğaz Köprüsünde yapılması gerekenin kalıcı bakım olduğunu vurgulayan Ilıcalı, "Birinci Boğaz Köprüsü çok uzun zamandan beri ağır taşıt geçişine kapalı. Burada 40 yıllık süre sonunda çelik halatların yenilenmesi gayet normal. Bu köprü şanslı, çünkü ağır taşıt geçmiyor. Köprülerin bakım zamanlarının belirlenmesinde üzerinden geçen ağırlık etkili. Bu köprüde hizmet ömrünü dolduran malzemeler yenilenecek. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Boğaziçi Köprüsünden daha fazla yorulur çünkü dingil yükü ondan daha çok. Kamyonlar, TIR'lar geçiyor....