27 / 11 / 2024

Boğaz Tüp Tünel Projesi nasıl olacak

Boğaz Tüp Tünel Projesi nasıl olacak

Cemal Gökçe:“Yeni yol ve şerit ilaveleri yapıldıkça, bu yol ve ilave şeritler daha fazla trafik almakta ve tıkanmaktadır. Boğazı deniz altından iki yaka ile birleştirecek Boğaz Tüp Tünel Projesi tarihi yarımadayı otomobillerin baskısına sokacak.”

İstanbul Boğazı'ndaki tüm yalılar kamulaştırılmalı ve halka açılmalı!

İstanbul Boğazı'nı çevreleyen yalıların değerleri 200 milyon TL'ye ulaştı. Mimar Şenol Gökner, tüm yalıların kamulaştırılmasını önerdi. İşte Gökner'in o paylaşımı ve gelen yorumlar...

Tünel kalıp nedir? Avantajları ve dezavantajları neler?

Tünel kalıp sistemi, yapılarda taşıyıcı duvar (perde) ve döşemelerin bütün halinde, tek işlemle yerinde dökümünü sağlayan yapım tekniğidir. Peki avantajları ve dezavantajları neler? 

Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü için tehlike çanları çalıyor! Yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya!

Balıkesir'in Ayvalık ilçesindeki Lale ve Cunda (Alibey) adalarını birleştiren ve 'Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü' olarak bilinen Cunda Köprüsü'nün yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya olduğu belirtildi. 

Son dakika! Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı duyurdu! Çanakkale Boğazı'nda gemi geçişleri askıya alındı!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, hava şartları nedeniyle Çanakkale Boğazı'ndaki gemi geçişlerinin geçici olarak askıya alındığını açıkladı. Son dakika gelişmesi...

Cumhurbaşkanı Erdoğan resmen duyurdu: İstanbul'a 3. tünel geliyor! Büyük İstanbul Tüp Tüneli boğazın altından geçecek!

Cumhurbaşkanı Erdoğan, AK Parti'nin büyük İstanbul mitinginde peş peşe yeni müjdeleri duyurdu. Müjdelerden biri de Büyük İstanbul Tüp Tüneli oldu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, İstanbul'a 3. tünel yapılacağını açıkladı. İşte ayrıntılar...

ODTÜ deprem bölgesi için ön inceleme raporunu paylaştı: Tünel kalıp sistemli binalar güven verdi!

Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Deprem Mühendisliği Araştırma Merkezi, 6 Şubat Kahramanmaraş depremlerine ilişkin ön değerlendirme raporunu paylaştı. Raporda, tünel kalıp sistemli binaların, diğerlerine oranla çok daha iyi bir performans gösterdiği vurgulandı. İşte ayrıntılar...

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'ne ilişkin 9 soru mecliste!

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'nin maliyetine ve şirketlere verilen geçiş güvencesi mecliste konu oldu. CHP'li Mahmut Tanal konuya ilişkin soru önergesi hazırladı..

Kars Ilgar Geçidi'ne tünel yapılacak!

Ulaştırma Bakanı Arslan, "Geçit vermeyen Ilgar Geçidi'nin geçit verebilir hale gelmesi için tünele ihtiyaç vardı, onun projesini bitirdik, tünel artı beraberinde 41 kilometrelik bölünmüş yolun ihalesini yaptık ve inşallah ayın 11'inde oranın da temelini atıp vira bismillah diyeceğiz" şeklinde konuş

Avrasya Tüneli Yenikapı çalışmasında mendirek tartışması!

İstanbul Boğaz Tüp Geçit Tüneli projesi kapsamında Yenikapı’da kavşak çalışmaları sırasında bulunan tarihi eser niteliğindeki mendirekle ilgili tartışma sürüyor.

Karayolu Boğaz Geçişi ve tünel yapım projelerine itiraz!

Mart 2015’te planlara işlenen Kuzey Marmara Otoyolu Bağlantı yolları ile entegrasyonu sağlayacak Karayolu Boğaz Geçişi’nin ve tünellerinin yapımını projesine, Kağıthane’deki bir bina sahiplerinden itiraz geldi.

Zile Dereboğazı İçme Suyu Barajı'nda tünel çalışmaları başladı!

Zile'nin içme suyunu karşılayacak olan Zile Dereboğazı içme suyu barajı yapım çalışması hızla devam ediyor. Baraj çalışmasında 350 metre uzunluğundaki tünel çalışmasında şuana kadar 200 metrelik tünel kazıldı.

Osmaniye Demiryolu çift tüp geçit projesi'nde tünel kazma işlemi başladı!

Bahçe ile Nurdağı ilçelerini birbirine bağlayacak, her biri 10 bin 200 metre uzunluğunda olması öngörülen 'Demiryolu çift tüp geçit projesi'nde tünel kazma makinesi devreye girdi

İstanbul Boğazı'nda yapılacak 3 katlı tünelin ihalesi yakında!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, İstanbul Boğazı'nda yapılması planlanan 3 katlı tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacağını söyledi.

Boğaz Tüp Tünel Projesi nasıl olacak Haberi

Boğaz Tüp Tünel Projesi nasıl olacak

İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe, “1992’de temeli atılmış İstanbul Metrosu’nun her yıl 15 kilometresi bile yapılsaydı bugün 300 kilometreden fazla metromuz olurdu. Ayrıca 1950 yılına kadar yaklaşık 8650 kilometre demiryolu yapılmış olmasına rağmen bugün 10 bin kilometre mertebesinde demiryolumuzun olması ülkemizin ve ülkeyi yönetenlerin ayıbıdır” dedi.


Ülkemizin ulaşım politikalarını ele alan 11. Ulaşım Kongresi dün Mimar Sinan Üniversitesi’nde başladı. Mevcut ulaşım planları ve yapılması gerekenlerin tartışılacağı 3 günlük kongrenin açılış konuşmasını Cemal Gökçe yaptı. Ulaşım stratejisini eleştiren Cemal Gökçe özetle şunları söyledi:


YENİ YOL YENİ TIKANIKLIK DEMEK


“Yeni yol ve şerit ilaveleri yapıldıkça, bu yol ve ilave şeritler bir süre sonra eskisinden daha fazla trafik almakta ve tıkanmaktadır. Boğazı deniz altından iki yaka ile birleştirecek Boğaz Tüp Tünel Projesi...