22 / 11 / 2024
fuzul

Osmaniye Demiryolu çift tüp geçit projesi'nde tünel kazma işlemi başladı!

Osmaniye Demiryolu çift tüp geçit projesi'nde tünel kazma işlemi başladı!

Bahçe ile Nurdağı ilçelerini birbirine bağlayacak, her biri 10 bin 200 metre uzunluğunda olması öngörülen 'Demiryolu çift tüp geçit projesi'nde tünel kazma makinesi devreye girdi




Osmaniye'nin Bahçe ilçesi ile Gaziantep'in Nurdağı ilçesini birbirine bağlayacak ve 10 bin 200 metrelik uzunluğuyla Türkiye'nin en uzun demiryolu çift tüp geçidi olacak projede çalışmalar tünel kazma makinesi ile sürüyor. TCDD Yol Dairesi Başkanı Selahattin Sivrikaya, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) tarafından Adana-Gaziantep- Malatya konvansiyonel hattı üzerindeki Bahçe-Nurdağı ilçeleri arasında inşa edilen çift tüp geçit için toplam 8 metre çapında 20 bin 400 metre tünel kazılacağını anımsattı. 


193 MİLYON LİRA 

Çalışmaların 2 yıl içinde bitmesinin planlandığını aktaran Yol Dairesi Başkanı Sivrikaya, tünelin tamamlanmasıyla mevcut demiryolu hattının 17 kilometre kısalacağını vurguladı. Sivrikaya, proje kapsamında şimdiye kadar klasik kazı yöntemiyle ilerleme yapıldığını belirterek, bundan sonraki kısımda dünyada en çok tercih edilen yöntem olan tünel kazma makinesinin kullanılacağını, bunun çalışmaları daha da hızlandıracağını bildirdi. Tünel tamamlandığında Çukurova ile Güneydoğu' birbirine bağlayacak. Bahçe ile Nurdağı coğrafi ve jeolojik açıdan Türkiye'nin en zorlu kesimleri arasında yer alıyor. Yüklenici firma yetkilileri, bölgeden demiryolu, karayolu, otoyol ve petrol boru hatları geçtiğini, yerleşim ve sanayi tesislerinin iç içe bulunduğunu, en önemlisi de Doğu Anadolu fay hattının da buradan geçtiğine dikkati çekerek güzergahın ciddi bir mühendislik ve planlama gerektirdiğini vurguladı. Toplam 193 milyon 253 bin liraya mal olması beklenen projede 20 teknik personel ile 200'den fazla işçi çalışıyor. Yetkilileri, geçen yıl eylül ayında Nurdağı ilçesi Gökçedere mevkisindeki çıkış noktasından tüneli açmaya başladıklarını ve iki tünelde büyük ilerleme sağladıklarını belirtti. Tünelin tamamlanmasıyla mevcut demiryolu hattı 17 kilometre kısalacak. Tünel açma çalışmalarında klasik kazı yöntemini kullanılırken, kısa süre önce çift tünelde eş zamanlı olarak dünyada en çok kullanılan TBM (Tunnel Boring Machine) sistemine geçildi. TBM makinelerinin devreye girmesiyle kazı çalışmaları daha da hızlandı. 



Sabah Güney



Haber Dünya'da şu şekilde yer aldı;


Osmaniye (Bahçe) ile Gaziantep'i (Nurdağ) birbirine bağlayacak, Türkiye'nin en uzun demiryolu tünelini de içeren "Demiryolu Çift Tüp Geçit Projesi"nde tünel kazma makinası (TBM) kullanımına başlandı. Tünel inşaatında ön kazı çalışmaları tamamlanırken, çalışmaların hızlanacağı belirtiliyor. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) tarafından Adana-Gaziantep-Malatya konvansiyonel hattı üzerindeki Bahçe-Nurdağı ilçeleri arasında inşa edilen çift tüp geçit için toplam 8 metre çapında 20 bin 400 metre tünel kazılacak. Tünel ve demiryolu hattı coğrafık ve jeolojik açıdan Türkiye'nin en zorlu kesimlerinden birinde yer alıyor. Hattın geçeceği bölgeden demiryolu, karayolu, otoyol ve petrol boru hatları geçiyor. Tünelin tamamlanmasıyla mevcut konvansiyonel demiryolu hattının 17 kilometre kısalması bekleniyor. 193 milyon 253 bin liraya mal olacak projede 7'si yabancı, 20 teknik personel ile 200 işçi çalışıyor. 

2019'da tamamlanacak Tünele ilişkin ihaleyi 193 milyon TL ile İntekar İnşaat firması kazanmış, Haziran 2013'te sözleşme imzalanmıştı. 1.5 milyon metreküp tünel kazısı, 835 bin metreküp dolgu yapüacak projenin bin 440 günde, 2017 yılında tamamlanması hedefleniyordu. Ancak TBM'nin bir tüneli iki senede bitirmesi bekleniyor. 

Bu nedenle iki tünelin 2019'da bitirilebileceği tahmin ediliyor. 

Bu durumda hattan ilk trenin geçmesinin 2023 yılını bulabileceği belirtiliyor. 


Dünya


Geri Dön