22 / 11 / 2024
fuzul

Avrasya tüp geçit projesi!

Avrasya tüp geçit projesi!

İstanbul Boğazı’nı tünelle geçme fikri, ilk kez 19. yüzyılda ortaya atıldı. Avrasya tüp geçit projesi için 2003 yılında bir ön fizibilite çalışması yapıldı. İşte Avrasya tüp geçit projesi tarihçesi...




Avrasya tüp geçit projesi!

Avrasya tüp geçit projesinin tarihçesi ve Avrasya tüp geçit projesi ile ilgili detaylar Avrasya'nın internet sitesinde açıklanıyor.


İstanbul Boğazı’nı tünelle geçme fikri ilk kez 19. yüzyılda ele alınmıştır, ancak dönemin siyasi koşullarında ve teknik imkansızlıklar nedeniyle sadece fikir aşamasında kalmış ve terkedilmiştir. 


20. yüzyıl boyunca, dünyanın çeşitli bölgelerinde İstanbul Boğazı’na benzer nitelikler taşıyan noktalarda çok sayıda karayolu tüneli inşa edilmiş ve inşaat teknolojilerinin gelişmesine paralel olarak, yapılan her yeni tünel öncellerine göre üstün güvenlik, geçiş kolaylığı, işletme avantajları sağlayagelmiştir.


21. yüzyılda ulaşılan deneyim ve know-how düzeyi ise, yoğun nüfuslu alanlarda deniz tabanının altından geçen tünel projelerinin güvenlik öncelikleri ve verimlilik kriterleri kadar inşaat ve işletme dönemlerinde çevresel ve sosyal etkiler ile ilgili uluslararası standartları da projelerin ayrılmaz bir parçası haline getirmiştir. Avrasya Tüneli projesi de gelişmiş ülkelerde bugüne kadar gerçekleştirilen tüm tünel projelerinin “en iyi uygulamaları”nın bir sentezidir. Avrasya Tüneli, bu niteliğiyle İstanbul‘un trafik sorununun çözümüne katkı sağlayan bir projedir.


1997 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi adına hazırlanan Ulaşım Master Plan'ı bulgularına dayanarak "yeni Boğaz geçişi" için 2003 yılında bir ön fizibilite çalışması yapıldı. Fizibilite sonuçları, bir karayolu tünelinin "fizibilitesi en yüksek çözüm" olarak tavsiye etti.


T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı,2005 yılında Nippon Koei Co. Ltd. şirketine yeni tünel geçişinin güzergah seçeneklerini inceleyen bir fizibilite çalışması yaptırmıştır. Fizibilite çalışması çevre ve sosyal maliyet dengelerine ve risk faktörlerine dayanarak önerilmiş güzergah seçiminin tercih edilen seçenek oluşunu desteklemiştir.


Mevcut iki köprü de dikkate alınarak planlanan tünelin konumunun Boğaz geçişlerinde sağladığı eşit dağılım, tünel uzunluğunun kısa olması sonucunda en düşük yatırım maliyeti ve inşaat şantiyelerinin ve işletme tesislerinin (gişeler, işletme binası) kurulması için yeterli alanın mevcut olması Avrasya Tüneli projesinin mevcut güzergahını belirleyen kriterler arasında öne çıkmıştır. Fizibilite Çalışması’nda tanımlanmış kapsamlı koridor alternatiflerini esas alan üst düzey değerlendirmeler, çevre ve sosyal maliyet dengelerine ve risk faktörlerine dayanarak önerilmiş güzergah seçiminin tercih edilen seçenek oluşunu da desteklemektedir.




Avrasya Karayolu Tüp Geçişi 2015 sonunda açılacak!
Avrasya tüp geçit projesiyle otomobiller deniz altından geçecek!
Avrasya tanıtım videosu!



Geri Dön