23 / 12 / 2024

Avrasya tüp geçit

Avrasya tüp geçit

İstanbul Boğazı’nı tünelle geçme fikri, ilk kez 19. yüzyılda ortaya atıldı. Avrasya tüp geçit projesi için 2003 yılında bir ön fizibilite çalışması yapıldı. İşte Avrasya tüp geçit projesi tarihçesi...

Avrasya tüp geçit projesiyle otomobiller deniz altından geçecek!

Marmaray'ın açılışının ardından gözler dünyanın en büyük tünellerinden biri olan 2 katlı "Avrasya Karayolu Tüp Geçişi" projesine çevrildi. Boğaz'ın iki ucunu 106 metre derinde birleştiren tünel 2015 sonunda hizmete girecek...

Avrasya Tüneli geçiş ücretlerine de zam geldi!

Köprü ve otoyol ücretlerine ağustos zammının ardından Avrasya Tüneli geçiş ücretlerine de zam geldiği duyuruldu. Avrasya Tüneli geçiş ücretlerine yüzde 40 zam yapıldı. 

Avrasya Tüneli'ne büyük zam: Otomobiller için geçiş ücreti 112 TL oldu!

Avrasya Tüneli'ne yüzde 40 zam geldi. Otomobiller için geçiş ücreti 112 TL oldu. Peki minibüs ve motosikletler için geçiş ücreti ne kadar oldu? İşte Avrasya Tüneli geçiş ücretleri 2024...

Avrasya Tüneli geçiş ücretlerine zam geldi: Bugün itibarıyla tek yön için otomobiller 80 TL, minibüsler 120 TL ödeyecek!

Avrasya Tüneli geçiş ücretlerine de zam geldi. Yeni geçiş ücretleri bir bir açıklandı. İşte o rakamlar...

ZIP ile Avrasya Tüneli’nden geçenler Trendyol cüzdan hediye çeki kazanıyor

Geçiş zamanı ve geçiş sıklığınıza göre kişiye özel indirimler, kampanyalar, çekilişler ve eğlenceli oyunlar sunan ödül programı ZIP ile Avrasya Tüneli’nden geçişleriniz hediyelere dönüşsün. Hemen Avrasya Tüneli’nin mobil uygulamasını indirin.

Ankara'ya tüp geçit projesi geliyor!

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Tuna, bölgede hayata geçecek projeler hakkında açıklamalarda bulundu. Tuna, Etimesgut'ta tüp geçit projesi hayata geçireceklerini söyledi.

İzmir'in mega projeleri konut fiyatlarını yükseltiyor!

Balçova'da tüp geçit ile İstinyepark, Çiğli'de Çandarlı Otoyolu'nun uzatılması, Bayraklı'da şehir hastanesi kampüsü projeleri bu bölgelere yepyeni bir görünüm kazandırırken, arsa ve konut fiyatlarını yükseltiyor.

Denizli'deki Kayhan Tüp Geçidi mecliste konu oldu!

Denizli'nin Pamukkale ilçesi Cumhuriyet Mahallesi'nde bulunan Kayhan Tüp Geçidi çıkışında yaşanan trafik kazalarına ve sorunun çözümüne ilişkin soru önergesi hazırlandı..

Çin'de dünyanın en uzun sualtı tüneli yıl sonunda hizmete açılacak!

Çin'in Cuhay ile Hong Kong ve Makao kentlerini birbirine bağlayacak 6,7 kilometrelik tüp geçit ve 55 kilometrelik deniz köprüsü, yıl sonunda hizmete açılacak.

İzmir'e hem köprü hem tüp geçit yapılacak!

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, İzmir'e hem köprü hem de batırma tüp geçit yapacaklarının müjdesini verdi.

İzmir Körfezi'nde yapılacak tüp geçit projesi TBMM gündeminde!

İzmir Körfezi'nde yapılacağı ifade edilen tüp geçit projesi TBMM gündeminde konu oldu. CHP İzmir Milletvekili Ali Yiğit, konuya ilişkin soru önergesi hazırladı..

İzmir'e tüp geçiş ve hızlı tren müjdesi!

Başbakan Binali Yıldırım, İzmirlilere toplu taşıma müjdesi verdi. Başbakan Yıldırım, "İzmir’in 'Marmaray’ını, tüp geçişini bu sene içinde ihaleye çıkıyoruz. İzmir’e bir gerdanlık takacağız" dedi. Yıldırım ayrıca, Ankara-İzmir arasına hızlı tren yapacaklarını ve ulaşımın 3,5 saate düşeceğini söyledi.

Avrasya Tüneli'nin tüm kısımları trafiğe açıldı!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi kapsamında yapımı tamamlanan Avrasya Tüneli'nin tüm kısımlarının trafiğe açıldığını duyurdu.

İzmir Tüp Geçit Projesi'ne onay çıkmadı!

Hükümetin, İzmir Tüp Geçit Projesi'ne belediyelerden de onay çıkmadı. Meslek odalarının hazırladığı ve olumsuz görüşlerin yer aldığı raporun ardından; Karşıyaka, Balçova, Çiğli ve Narlıdere belediyeleri de Bakanlığa olumsuz görüş sundu.

Avrasya tüp geçit Haberi

Avrasya tüp geçit

Avrasya tüp geçit projesi!

Avrasya tüp geçit projesinin tarihçesi ve Avrasya tüp geçit projesi ile ilgili detaylar Avrasya'nın internet sitesinde açıklanıyor.


İstanbul Boğazı’nı tünelle geçme fikri ilk kez 19. yüzyılda ele alınmıştır, ancak dönemin siyasi koşullarında ve teknik imkansızlıklar nedeniyle sadece fikir aşamasında kalmış ve terkedilmiştir. 


20. yüzyıl boyunca, dünyanın çeşitli bölgelerinde İstanbul Boğazı’na benzer nitelikler taşıyan noktalarda çok sayıda karayolu tüneli inşa edilmiş ve inşaat teknolojilerinin gelişmesine paralel olarak, yapılan her yeni tünel öncellerine göre üstün güvenlik, geçiş kolaylığı, işletme avantajları sağlayagelmiştir.


21. yüzyılda ulaşılan deneyim ve know-how düzeyi ise, yoğun nüfuslu alanlarda deniz tabanının altından geçen tünel projelerinin güvenlik öncelikleri ve verimlilik kriterleri kadar inşaat ve işletme dönemlerinde çevresel ve sosyal etkiler ile ilgili uluslararası standartları da projelerin ayrılmaz bir parçası...