cadde alışverişi kültürü Haberi
Alışveriş merkezleri (AVM) ile ilgili tartışmanın bir muhatabı da markalar yani kiracılar. Markalar kimi zaman yüksek kiralardan kimi zaman keyfi uygulamalardan şikayet etti. Ancak, bu kadar büyümelerinde ve yurtdışına açılmalarında AVM’lerin payını kabul ediyorlar. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Hüseyin Doğan, markalar adına sorularımızı yanıtladı.
AVM yatırımlarının fazlalığına siz ne diyorsunuz?
- Türkiye’nin son dönemlerde çok arttı ama bu talepten doğdu. Olmayan cadde alışverişi kültürünü AVM’ler kazandırdı. Gereğinden fazla yapıldığı olmuştur. Tüketicinin beklenti ve ihtiyaçlarına uygun olmayınca ilgi görmüyor.
Şehirlerde insanlara buluşma yeri yapmamak, onları AVM’lere mahkum etmek de yanlış değil mi?
- Sadece AVM’lere değil, kötü her türlü yapıya tepki var. İnsanlar daha yeşil, dahi iyi dokularda yapılar istiyor tüm dünyada. Bu da doğaldır. Markalar olarak bizim arzumuz da İstanbul’la bütünleşmektir.
Batan AVM’ler...