Caddelerde kiralar pretij arayışı yüzünden arttı Haberi
İşlerini büyütmek için AVM'lere yönelen perakendeciler marka bilinirliklerini artırmak için ise caddeleri tercih ediyor. Özellikle uluslararası markalar ‘flag ship' adı verilen prestij mağazalarını caddelerde açıyor ve yerliler de onları takip ediyor. Artan talep caddelerdeki kiraların son iki yılda yüzde 30'a yakın yükselmesine neden oldu. Bu yıl da yüzde 10 dolayında artış bekleniyor.
Türkiye'de son 10 yılda perakende sektörünün büyümesinde alışveriş merkezlerinin (AVM) rolü yadsınamaz. Markalar pazar paylarını ve iş hacimlerini AVM'ler sayesinde büyüttü. Bu durum bir dönem caddelerin geleceğinin sorgulanmasına bile neden olmuştu. Ancak bugün caddelerde mağaza açmak markalar için bir prestij meselesi haline gelmiş durumda. Pek çok perakendeci marka bilinirliğini artırmak ve sürdürülebilir kılmak için caddelere yöneliyor. Daha çok görünür olunması, AVM'lere göre daha az olmaları, açık hava farklılığı,...