22 / 11 / 2024
fuzul

çanakkale boğaz köprüsü nerelerden geçecek

çanakkale boğaz köprüsü nerelerden geçecek

Bu yıl ihalesi yapılacak olan Çanakkale Boğaz Köprüsü projesi için Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından bakanlığa başvuru yapıldı. İşte planlanan Çanakkale Boğaz Köprüsü'nün tüm detayları...

1932'de Boğaz Köprüsü'ndeki dükkan ve kulübeler neden yıkılmış?

1932 yılında Boğaz Köprüsü'nün Kadıköy ve Boğaziçi iskelesi civarındaki dükkan ve kulübeler yıkılmış. Peki bu dükkan ve kulübeler neden yıkılmış?

1957 yılında Boğaz Köprüsü'ne dünyaca ünlü Amerikan firması imzası! 

1957 yılında Boğaziçi asma köprüsü için bir Amerikan firması tarafından çalışmalara başlanmış. 

Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü için tehlike çanları çalıyor! Yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya!

Balıkesir'in Ayvalık ilçesindeki Lale ve Cunda (Alibey) adalarını birleştiren ve 'Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü' olarak bilinen Cunda Köprüsü'nün yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya olduğu belirtildi. 

1915 Çanakkale Köprüsü ile İstanbul Boğazı geçişine yeni alternatif!

1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi’nin yapımını üstlenen ortaklık Çanakkale Otoyol ve Köprüsü İnşaat Yatırım ve İşletme A.Ş. (ÇOK A.Ş.) proje ile ilgili açıklamalar yaptı.  

Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu satılıyor mu?

Çin menşeili bir şirketin Üçüncü Boğaz Köprüsü'nü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nu satın alacağı yönündeki iddialar meclis gündemine taşındı. CHP'li Tanrıkulu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

1915 Çanakkale köprüsü fay hattı üzerinde mi yapılıyor?

Deprem Uzmanı Prof. Dr. Doğan Perinçek, Çanakkale'de bir konferansta konuşma yaptı. Perinçek, "Yapımı süren Çanakkale Boğaz Köprüsü fayların üzerine yapılıyor, Çanakkale’deki faylar köprü eksenine dik olarak deniz içinde köprünün altından geçiyor" dedi...

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu satılıyor mu?

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun Çin menşeli bir şirket tarafından satın alınacağı iddiası meclis gündemine taşındı. CHP'li Tanrıkulu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Boğazkesen Köprüsü restore edilmezse yok olacak!

Tokat Erbaa'da bir bölümü Bizans İmparatorluğu, bir bölümüyse Selçuklu Devleti zamanında yapılan ve yıllar içinde tahribata uğrayan tarihi Boğazkesen Köprüsü için restorasyon projesi hazırlandı.

1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü, Çanakkale'ye ilgiyi artırdı!

1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü ile Çanakkale Organize Sanayi Bölgesi, Çanakkale'ye olan ilginin artmasını sağladı..

Çanakkale Otoyol Ve Köprüsü İnşaat Yatırım Ve İşletme Anonim Şirketi İstanbul Şubesi açıldı!

Çanakkale Otoyol Ve Köprüsü İnşaat Yatırım Ve İşletme Anonim Şirketi İstanbul Şubesi 64 milyon TL sermaye ile açıldı.

Çanakkale Ilıca Köprüsü ne zaman tamamlanacak?

CHP Çanakkale Milletvekili Bülent Öz, Çanakkale'nin Küçükkuyu beldesinde bulunan Ilıca Köprüsü'nün yapımının ne zaman tamamlanacağını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'a sordu..

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'ne ilişkin 9 soru mecliste!

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'nin maliyetine ve şirketlere verilen geçiş güvencesi mecliste konu oldu. CHP'li Mahmut Tanal konuya ilişkin soru önergesi hazırladı..

Otoyol ve boğaz köprülerine yapılan zamlar mecliste!

CHP Denizli Milletvekili Melike Basmacı, otoyol ve boğaz köprülerinin geçiş ücretlerine yapılan zamları meclis gündemine taşıdı. Basmacı sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'a sordu..

çanakkale boğaz köprüsü nerelerden geçecek Haberi

çanakkale boğaz köprüsü nerelerden geçecek


Çanakkale Boğaz Köprüsü projesi için detaylar netleşti. Karayolları Genel Müdürlüüğü tarafından, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na 30 Mart 2015 tarihinde resmi başvuru yapıldı. Çanakkale Köprüsü ve otoyol projesi 9.8 milyar TL'ye mal olacak.


Bu yıl ihalesi yapılacak olan Çanakkale Boğaz Köprüsü, Kınalı–Tekirdağ–Çanakkale-Savaştepe Otoyolu 1.Kesimi (Boğaz Köprüsü Kesimi Hariç) ve Kınalı–Tekirdağ–Çanakkale-Savaştepe Otoyolu 2. Kesimi (Boğaz Köprüsü Kesimi Dahil) 324,415 kilometre uzunluğunda olacak. Çanakkale Boğaz Köprüsü'nün uzunluğu ise 2 bin 23 metre olarak belirlendi.



Silivri'den başlıyor


1.Kesim otoyol toplam uzunluğu 277,599 kilometre olarak, İstanbul Silivri İlçesi, Tekirdağ Marmara Ereğlisi, Çorlu, Süleymanpaşa, Malkara ilçeleri, Çanakale Gelibolu, Lâpseki, Çan, Yenice İlçeleri, Balıkesir Balya ve Merkez İlçelerinden geçecek.


2.Kesim otoyol ise esasen sadece boğaz kesimi ve bağlantı yolları olup, toplam uzunluğu 46,816 kilometre olarak Çanakkale Gelibolu ve Lapseki...