çin Huawei Shenzhen Haberi
Çin ekonomisinin bir yüzü ucuz-kalitesiz küçük elektronik eşyalar üreterek yılda 40 milyar dolar ihracat yapan 1 milyon nüfuslu ‘İu’ şehri ise, diğer yüzü ABD’deki Silikon Vadisi’nin benzeri 13 milyonluk Shenzhen’dir. Bir balıkçı kasabasıyken 1980 sonrası dev bir teknoloji merkezine dönüşen Shenzhen’in tüm mantığı acımasız bir teknoloji rekabeti üzerine kurulu. Henüz girişteki iPhone üreticisi Foxconn ile Çin telekomünikasyon devi Huawei’nin ters yöne bakan tabeleları bu rekabeti özetliyor. Anlamı “Çin’in başarısı” olan Huawei bu bakımdan Çin’in ekonomik kalkınmasını anlamak için bir mihenk taşı.
Öyküsü de en az iPhone’unki kadar ilginç Huawei’nin... 1987’de, pek çok kimse bu küçük köyü keşfetmemişken Ren Zhengfei, şirketlere telefonla arama yapabilmek için gerekli anahtar satış acentesi olan Huawei’yi 3 bin dolara kurdu. Kısa sürede büyüyen şirket 1990’da sattığı...