emlak alım satım vergisi 2015 Haberi
Emlak alım satım vergisi nasıl ödenir?
492 Sayılı Harçlar Kanunu’na bağlı 4 sayılı tarifede yer alan tapu işlemleri, tapu harcına (emlak alım satım vergisi) tabi tutuluyor. Ev, işyeri, arsa ve arazi gibi taşınmaz malların devir işlemleri için öncelikle tarafların randevu alarak gerekli belgeler ile tapu dairesine müracaat etmeleri gerekiyor.
Tapu müdürlüklerinde yapacağınız işlemleri için Alo 181 Tapu ve Kadastro hattı ile veya internet üzerinden online başvuru yaparak randevu alabiliyor.
Gerekli evraklar:
1. Satıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)
2. Alıcıdan tapuda satış...