emlak alırken tapuda ne yapılır Haberi
Emlak alırken tapu işlemleri!
Taşınmaz malların devir işleri ilgili tapu dairesinde gerçekleşiyor. Emlak alırken tapu işlemlerinin yapılabilmesi için öncelikle tapu dairesinden randevu alınması gerekiyor.
Tapu randevusu internet üzerinden alınabildiği gibi, 15 Eylül 2014 tarihinden Tapu ve Kadastro Çağrı Merkezi ile, telefonla da alınabiliyor. Çağrı merkezi telefon numarası, ALO 181'dir. Çağrı merkezi vatandaşlara 7/24 hizmet veriyor.
1. Satıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)
2. Alıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..
- 2 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
-...