Emlak beyannamesi evrakları Haberi
Emlak beyannamesi için gerekli evraklar
Emlak vergisi vermekle yükümlü olan mal sahiplerinin vergi ödemesi yapmak için öncelikle maliği oldukları taşınmazlar için belediyeye emlak vergisi beyannamesi sunması gerekiyor. Sözkonusu beyanname taşımazın bağlı olduğu belediyelerin emlak birimlerine yapılıyor.
Emlak vergisi beyanname süresi
Emlak beyannamelerinin belediyeye en geç taşınmazın tapusunun alındığı yılın sonuna kadar verilmesi gerekiyor. Ancak eğer alınan gayrimenkulün inşaatı tamamlanmadıysa, inşaat tamamlandıktan ve tapu alındıktan sonra o yıl içinde beyannamenin verilmesi gerekiyor.
Emlak beyannamesi için gerekli evraklar ve bilgiler
- Tapu Veya Tapular
- Nüfus Bilgileri
- Arsa ve Arazinin Metrekare Birim Değerleri
- İnşaatın Birim Metrekare Maliyeti( İlgili Belediyeden Öğrenilir.
- Binanın Dıştan Dışa Yüz Ölçümü
- Bina Arsa Alanı Ve Dairenin Arsa Payında Dolayı Metrekaresi
- İnşaatın Türü ,sınıfı (lüks,1,2,3,sınıfı gibi), binanın yaşı kalorifer ya da asansör olup olmadığı,...