Emlak Vergisi Beyanı için gereken belgeler Haberi
Emlak vergisi beyanı ne zaman verilir?
Emlak vergisi, Emlak Vergi Kanunu gereğince; arazi, arsa ve binalar için ödenen vergi olarak karşımıza çıkıyor.
İnşaat süreci devam devam eden ancak yapılan satışlarda ‘kat irtifaklı arsa tapusu’ verilmesi durumunda ise alıcının, arsa tapusunu aldığı yılın sonuna kadar ilgili belediyeye, emlak vergisi beyanında bulunması gerekiyor. Emlak vergisi beyanı için gereken belgeler aşağıda yer alıyor;
Emlak Vergisi Beyanı için gereken belgeler;
- Tapu fotokopisi ve beyan sahibinin vergi numarası
- Nüfus cüzdanı fotokopisi ve TC kimlik numarası
- Binalar için yapı kullanma izni fotokopisi
- Binanın bulunduğu açık adres (mahalle, sokak, bina, daire veya iş yeri numarası)
Emlak vergisi beyanları, taşınmaz malın bulunduğu ilgili belediyenin Emlak Servisine veriliyor. Emlak vergisi için her sene beyan verme yükümlülüğü yer almıyor.
EMLAK VERGİSİ BEYAN ÖRNEĞİ
................. BELEDİYE...