06 / 05 / 2024

Galata Köprüsünün kayıp parçaları bulundu mu

Galata Köprüsünün kayıp parçaları bulundu mu

Galata Köprüsü'nün kayıp parçaları bulundu Galata Köprüsü'nün bin tonu bulan kayıp 4 parçasının, 1992 yılındaki yangından 2 yıl sonra işlevini yitirdiği gerekçesiyle Makine Kimya Endüstrisi'ne (MKE) hurda niyetine satıldığı ortaya çıktı.

Galata Köprüsü'nün kayıp parçaları bulundu!

Tarihi Galata Köprüsü’nün kayıp 4 parçası 1992 yılındaki yangında hasar görerek sulara gömülüştü. 1994 yılının ocak ayında sudan çıkarılan parçalar, işlevlerini yitirdiği için hurda olarak MKE’ye satıldığı ortaya çıktı.

Galata Köprüsü'nde çalışmalara başlandı! 40 gün boyunca tek yönlü trafiğe kapatıldı!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından (İBB) Galata Köprüsü'nde yapılacak derz değişimi ve asfalt yenileme çalışmasının ilk etabı  dün gece yarısı başladı. Çalışmaların devam ettiği köprü 40 gün boyunca tek yönlü trafiğe kapatılacak. 

İstanbullular dikkat! Galata Köprüsü onarıma giriyor! Yola çıkmadan önce yeni güzergahlara bakın!

Yeni Galata Köprüsü’nda olası İstanbul depremine hazırlık kapsamında onarım çalışmaları başlayacak. 13 Ağustos Pazar günü başlayacak ve 40 gün sürecek çalışmalar nedeniyle trafik akışı değişecek.

Körfez Geçiş Köprüsü'nün kopan kedi yolu yeniden yapılandırıldı!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin,İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü`nün 21 Mart`ta kopan kedi yolunun yeniden imal edilip tamamlandığını belirterek Aralıkta tabliyelerin yerleştirilmesine geçilecek dedi.

Kocaeli Boğaz Köprüsü'nün montajı yapılıyor!

Başiskele Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü’nün yapım çalışmalarını sürdürdüğü Ada Park ikinci etabında İstanbul Boğaz Köprüsü’nün minyatürü olan 53 metrelik köprünün montajı gerçekleştiriliyor.

Körfez Köprüsü'nün geçiş ücreti açılmadan 2 kat zamlandı!

Zaman'ın haberine göre; İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek Körfez Köprüsü'nün geçiş ücretine daha açılmadan 2 kat zam geldi.

Körfez Geçiş Köprüsü'nün geçiş ücreti 2 kat zamlandı!

İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek Körfez Köprüsü'nün geçiş ücretine daha açılmadan 2 kat zam geldi. Seneye açılması beklenen Körfez geçişinin 35 dolar olarak belirlenen ücreti dolar 1.43'ten 2.80'e çıkınca katlandı.

Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün viyadükleri tamam!

Gebze -Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi kapsamında İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün güney ve kuzey yaklaşım viyadükleri tamamlandı.

Büyükçekmece Mimar Sinan Köprüsü'nün kolonları yarıldı!

E-5 Karayolu üzerinde bulunan Edirne-Büyükçekmece istikametindeki Mimar Sinan Köprüsü'nün taşıyıcı kolonlarında yarılmalar başladı. Belediye Başkanı Dr. Hasan Akgün, köprünün yıkılarak yenilenmesi gerektiğini söyledi.

İşte İzmit Körfez Köprüsü'nün son hali!

Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, İzmit Körfezi’ne yapılan Geçiş Köprüsü’nün son halini yayımladı. İşte İzmit Körfez Köprüsü'nün son hali...

2005 yılında tramvay, 44 yıl sonra Galata Köprüsü'nde!

2005 yılında raylı sistemin İstanbul'daki son aşaması, Eminönü-Kabataş hattı hizmete girmiş. 44 yıl sonra Galata Köprüsü'nden geçerek Kabataş'a ulaşan tramvay hattı, Kabataş'tan Maslak'a kadar uzatılacakmış.

İzmit Körfez Köprüsü'nün en ağır parçası yerleştiriliyor!

İzmit-Körfez Asma Köprüsünün 2 bin 600 tonluk en ağır parçası 57 metre yükseğe kaldırılıyor. Türkiye’nin en büyük ağır kaldırma operasyonu yaklaşık 11 saatte tamamlanacak.

Büyükçekmece Mimar Sinan Köprüsü’nü İBB onaracak!

Hasan Akgün’ün çökme tehlikesi olan Mimar Sinan Köprüsü’nün bir an önce yenilenmesini isteyerek, Kolon ve kirişlerde yarılmalar var. İ.B.B Ulaşım Daire başkanlığı Ulaşım Koordinasyon müdürlüğü köprünün onarımını sağlayacak.

Körfez Köprüsü'nün yüzde 40'ı tamamlandı!

Dünyanın en büyük 4. köprüsü olacak olan Körfez Geçiş Köprüsü'nün yüzde 40'ı tamamlandı. Dev proje tamamlandığında İstanbul-İzmir yolunun 3,5 saatte ineceği ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor.

Galata Köprüsünün kayıp parçaları bulundu mu Haberi

Galata Köprüsünün kayıp parçaları bulundu mu


Galata Köprüsü'nün 4 parçasının kayıp olduğunu gösteren haberlerin ardından, Kültür Bakanlığı ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi çalışma başlattı. Parçaların akıbetini belirlemek için 16 Mayıs 1992'de köprüde çıkan yangına odaklanıldı. Sebebi belirlenemeyen yangın, 1912'de yapılan köprünün 80 yıl sonra emekliye ayrılmasına yol açtı. Yangın sonrası bir bölümü büyük zarar gören tarihi köprü 24 Mayıs 1992'de iki parçaya bölünerek Hasköy-Balat arasında yerleştirildi. Tarihi köprünün bir bölümü yangının hemen ardından suya gömüldü.- Yangından zarar gören diğer iki parça da bir süre sonra üzerindeki ağır inşaat malzemeleri yükü sebebiyle suyun altına gömüldü. 2 yıl boyunca suyun altında kalan ağırlığı bin tonu bulan parçalar, Nurettin Sözen'in belediye başkanlığının son döneminde, 1994 yılı ocak ayında suyun altından çıkarıldı. Ancak, suyun altında paslanan ve yıpranan parçalar, işlevlerini...