gayrimenkulde yap yaşat dönemi Haberi
Markalaşma her sektörde fayda sağlar. En basitinden tüketici tercihini kolaylaştırır ve müşterinin eşdeğer bir ürüne daha fazla ödemesine sebep olarak katma değeri artırır. Tüketim ürünlerini geçtim, günümüzde çimento gibi ara mamullerde bile markalaşmanın kârlılığı artırdığına yönelik çok veri var. Bu bağlamda gayrimenkul markalaşmanın en önemli olduğu sektörlerden biri.
Türkiye'de yapsatçı müteahhit döneminden beri belli "markalaşma” pratikleri var. Örneğin eskiden müteahhitler "durumum iyi” yani "bu inşaat biter" mesajı vermek için lüks otomobillere biner, harcamalarıyla dikkat çekerdi. Bugün de bunun izleri sürüyor. Bazı kişi ve kurumlar bu çeşit güç gösterisini sürdürüyor ve bence bunun bir karşılığı var. Çünkü bu sektörde temelden satın alma alışkanlığı olduğu için "acaba tamamlanır mı" endişesini ortadan kaldırmak için güven vermek hala önemli. Bunu kişi marka kategorisi altına...