19 / 05 / 2024

İETT nin tarihi

İETT nin tarihi

Uzun müddetten beri İETT tarafından işletilen şirketin satışı formalite icabı olmuş. Üsküdar - Kadıköy ve Havalisi Halk Tramvayları İşletmesi, menkul ve gayrimenkulleri ile İETT'ye 4 milyon liraya satılmış.

İETT’nin ilk elektrikli otobüsü seferlerine başladı

İETT’nin dizelden tam olarak elektrikliye geçirilen ilk ve tek otobüsü sefere başladı. İstanbul’un ilk elektrikli otobüsü yaklaşık 1.100 kilometrekarelik bir mesafe kat ederek, yüzde 63’e varan sefer masrafında tasarruf gerçekleşti.

Son Dakika! İETT öğrenci akbil zamları karta yansımayacak.. İşte öğrenci akbili güncel fiyat listesi

Son dakika haberine göre, İETT'nin toplu taşımada 9 Nisan'dan itibaren geçerli yüzde 40 ulaşım zammı öğrenci akbillerine yasımayacak. Öğrenci aylık akbil dolum ücreti gelen zamla 78 liradan 109 liraya yükselmişti. Son gelişmeyle öğrenci akbilleri kaç lira olacak? İşte detaylar...

İETT aylık öğrenci akbili dolum fiyatı ve tek geçiş ücreti ne kadar oldu! Akbil fiyatları rekor kırdı

Aylık 78 liraya dolan aylık öğrenci akbili İETT'nin yüzde 40 kararından sonra kaç lira oldu. Aylık akbiller rekor kırmaya çok yakın. Tam aylık akbil 430 liraydı yen aylık dolum ücreti bin liraya doğru koşar adım gidiyor. İşte yeni öğrenci ve tam akbil bilet fiyatları...

Taksiye uçuk zam tehdidi! Bu fiyatlara kontak açılmaz dediler ve...

Artan mazot fiyatları yüzünden İstanbul'da toplu taşıma her an krize girebilir. İETT'nin zam teklifinin reddedilmesinin ardından taksicilerin taksimetreye yüzde 50 zam talebi de geri çevrildi.

İETT'den öğrenci akbili fiyatlarına zam sürprizi! Belediyenin zam teklifi sonrası işte son akbil fiyatları

İETT'nin öğrencilere öğrenci kimlik kartı karşılığı verdiği öğrenci akbillerine zam talebi sonrası yeni fiyatlar merak ediliyor. Aylık öğrenci akbili kaç lira oldu, İETT'nin öğrenci akbillerine ve normal geçişler için de istediği zam sonrası öğrenci akbili, tam akbil dolum ücretleri ne kadar oldu?

Zonguldak Devlet Hastanesi'nin otopark ihtiyacı TBMM'de!

Zonguldak Devlet Hastanesi'nin otopark ihtiyacı için Zonguldak Kız Meslek Lisesi'nin tarihi binasının yıkılacağına dair iddialar meclis gündemine taşındı. CHP'li Yavuzyılmaz, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Bursa'da binalar tek tek yıkıldı! Ulu Cami'nin önü açıldı!

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi Çarşıbaşı Kentsel Tasarım projesi kapsamında yıkımların etap etap sürmesinin ardından tarihi hanlar da ilerleyen zamanda caddeden görülüyor.

Ankara Kalesi'nde restorasyon başlıyor!

Ankara Büyükşehir Belediyesince yapılacak restorasyon çalışmalarıyla Ankara Kalesi'nin tarihi dokusu gelecek nesillere aktarılacak

Nevşehir’deki Merkez Kentsel Dönüşüm Projesi’nin temeli Mart’ta atılacak!

Nevşehir’de TOKİ tarafından inşa edilecek 1. Etap Merkez Kentsel Dönüşüm Projesi’nin tarihi belli oldu. Nevşehir Belediye Başkanı Rasim Arı konuyla ilgili açıklama yaptı. İşte Nevşehir’deki kentsel dönüşümün tarihi…

Tarihi Bomonti'den yeni Maslak'a!

Bomonti'nin tarihi 1890'lı yıllarda Feriköy'ün göbeğine bira fabrikası kurulması ile başlıyor. Fabrikanın semte adını vermesi ile Bomonti ismini kazanıyor. Köklü tarihine ek olarak son eklenen parçalar ise rezidanslar ve şehrin popüler mekanları olarak yerini alıyor...

Denizli'deki tarihi yapılar restore ediliyor!

Denizli'nin tarihi değerlerini restore ederek şehre yeniden kazandıran Denizli Büyükşehir Belediyesi, bugüne kadar onlarca tarihi yapıyı restore etti.

Edirne’de binalara yükseklik sınırı!

Edirne Belediye Başkanı Re­cep Gürkan, içinde barındırdığı 1400 eser ile turistlerin ilgi odağı olan Edirne’nin tarihi dokusunun, yapı­laşmada yükseklik sı­nırlaması getirilerek koruma altına alındığını söyledi…

İBB, Haydarpaşa ve Sirkeci ihalelerinin bazı kısımlarının iptali için mahkemeye başvurdu!

İBB, TCDD'nin tarihi Haydarpaşa ve Sirkeci Garlarının atıl durumdaki depo sahaları bölgesinin, sadece "kültür ve sanat etkinliklerinde kullanılmak üzere" kiraya verilmesine ilişkin yaptığı ihalenin bazı kısımlarının iptali için Bölge İdare Mahkemesine başvurdu.

İETT nin tarihi Haberi

İETT nin tarihi

Üsküdar Tramvayları İ.E.T.T'ye satıldı.


Tramvaylar uzun müddetten beri idare tarafından işletildiğinden, satışla herhangi bir değişiklik olmayacak.


  Bir müddet evvel tasfiyesine başlanan Üsküdar - Kadıköy ve Havalisi'ni Halk Tramvayları İşletmesi menkul ve gayrimenkulleri ile İ.E.T.T idaresine 4 milyon liraya satılmıştır.

  Satış mukavelesi hafta içinde yapılan hissedarlar toplantısında imzalanmıştır. Tasfiye muamelesi başlandığından beri, tramvaylar İ.E.T.T tarafından işletilmekte olduğundan, satış bir formalitenin ikmalinden ibaret kalmıştır.

  Bu müddet içinde İdare, İstanbul tarafından Anadolu Yakası'na geçirdiği tramvaylarla seferleri arttırmıştır, otobüs seferleri de takviye etmiştir. 

  Bu havalide tramvay ve otobüslerin taşıdığı yolcu sayısı 15 milyona yaklaşmaktadır. Bu rakamın 2 milyon kadarı otobüslere aittir.


Milliyet Gazetesi 24 Kasım 1957



Abdullah Kutalmış...