ıspartakule demiryolu projesi Haberi
Türkiye’nin en büyük, dünyanın 39. büyük konteyner limanı olan Ambarlı’ya girip çıkacak yük trafiği 2018-2023 arasında günde 10 bin kamyonla 100 bin tonu geçecek. 2023’te günde 124 bin ton yük ve 12 bin kamyona ulaşacak. Hem limanın düzenli hizmet vermeye devam edebilmesi hem de İstanbul’un batısının kilitlenmemesi için bölgede büyük imar faaliyetleri planlanıyor. İstabul’un nüfus yoğunluğu yüksek Beylikdüzü ve Avcılar bölgeleri doğrudan etkilenecek. Eksikliği reel sektörde büyük şikâyet konusu olan Türkiye’de limanların demiryolu bağlantısı kurulması için proje hazırlıkları devam ediyor. Ulaştırma Bakanlığı, son olarak hazırlıkları devam eden Limanlar Geri Saha Karayolu ve Demiryolu Bağlantıları Master Planı Çalışması’nın taslak sonuç raporunu incelenip görüş bildirilmesi için sektörel oyunculara gönderdi.
YÜKLER DEMİRYOLUYLA MEKİK ÇEKECEK
Taslak raporda öngörülen düzenlemeler gerçekleşirse öncelikle demiryoluyla doğrudan bağlantısı olmayan...