12 / 05 / 2024

istanbuldaki banliyö hatları

istanbuldaki banliyö hatları

En kritik banliyö hatlarından olan Pendik-Gebze ve Kazlıçeşme-Halkalı banliyö hatlarındaki çalışmanın ne zaman biteceği merak konusu oldu. Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, hatların 2015 yılı sonunda tamamlanmasını beklediklerini açıkladılar.

Gebze-Halkalı Banliyö Hattı açıldı!

Gebze-Halkalı Banliyö Tren Hatları, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla hizmete açıldı. Törende konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, ''Bu hat, saatte tek yönde 75 bin, gündeyse 1 milyon 700 bin yolcu taşıyacak'' dedi.

Raylı sistemde hedef 518 kilometre!

AKP İBB Başkan Adayı Yıldırım, "Metro, tramvay, banliyö hatlarındaki mevcut uzunluk 170 kilometre. Mart'ın 10'unda uzun yıllardır yapımı devam eden Gebze- Halkalı banliyö hattı devreye girecek. Onunla birlikte 238 kilometreye çıkacak. Ama yetmez, hedefimiz 518 kilometreye çıkarmak" dedi...

Halkalı-Gebze Marmaray Hattı nereden geçecek?

63 kilometre uzunluğundaki Gebze-Haydarpaşa ve Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatları ile 13,60 kilometre uzunluğundaki Marmaray’ın birleştirilmesiyle oluşan Halkalı-Gebze Marmaray Hattı nereden geçecek?

Halkalı-Gebze banliyö hattı 10 Mart'ta açılacak!

Halkalı-Gebze arasında bulunan banliyö tren hatlarında 2013 yılından beri süren yenileme çalışmalarında sona gelindi. Halkalı Gebze banliyö hattı 10 Mart'ta açılacak...

Halkalı-Gebze banliyö hattının yüzde 97'si tamamlandı!

Halkalı- Gebze arasında yapımına başlanan eski banliyö hatlarında 2013'ten beri devam eden yenileme çalışmalarında sona yaklaşıldı. Yaklaşık 77 kilometrelik hattın yüzde 97'si tamamlandı.

Kanal İstanbul'un portresi çıkıyor!

Bakanlıklar yeni eylem planını hazırladı. Buna göre, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı çılgın proje ‘Kanal İstanbul’un portresini oluşturacak. Ulaştırma Bakanlığı ise Gebze-Haydarpaşa ve Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarını işletmeye alacak.

Halkalı-Gebze Banliyö Hattı'nın yüzde 94'ü tamamlandı!

Halkalı-Gebze arasında bulunan banliyö tren hatlarında devam eden çalışmalar tamamlanıyor. 2013 yılından beri proje kapsamında çalışmaların yüzde 94'ü tamamlandı.

Gebze-Yeni Havalimanı-Halkalı tren hattı ihaleye çıkıyor!

Türkiye'nin mega projelerinden Yeni Havalimanı'nın açılmasına az süre kala Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, banliyö hatları ile ilgili açıklamalar yaptı.

Gebze-Halkalı demiryolu hattının yüzde 80'i tamamlandı!

Halkalı-Gebze arasında bulunan eski banliyö hatlarının yenileme çalışmaları hızla devam ediyor. Yaklaşık 77 kilometrelik hattın yapım çalışmalarının yüzde 80'i tamamlandı. 

Kayseri'deki tren yolu hatları meclis gündeminde!

CHP Kayseri Milletvekili Çetin Arık, Kayseri ilindeki mevcut tren yolu hatlarının banliyö hattı olarak kullanılmasına yönelik bir çalışma olup olmadığını, Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'a sordu..

İstanbul'un banliyö hatlarında son durum!

İstanbul'da banliyö hattının yeniden açılabilmesi için devam eden çalışmalar yoğunlaştırılırken, rayların döşenmeye başladığı hatlarda yolcuların inip bineceği peronlar ortaya çıkmaya başladı. 

İstanbul'un banliyö hatları günde 1,5 milyon yolcu taşıyacak!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, İstanbul'daki banliyö hatlarının 2018 sonu itibariyle hizmete gireceğini açıkladı

İstanbul'daki banliyö hatları 2018'de tamamlanacak!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, İstanbul'un her iki yakasında yapımı devam eden banliyö hatlarının inşaatlarının 2018 sonunda tamamlanacağını söyledi.

istanbuldaki banliyö hatları Haberi

istanbuldaki banliyö hatları


İstanbul'un en kritik banliyö hatlarından olan Pendik-Gebze ve Kazlıçeşme-Halkalı banliyö hatlarındaki çalışmanın ne zaman biteceği merak konusu oldu. Günde 150 bin yolcunun taşındığı hatlar 2012 ve 2013 Nisan ayında kapatılmış, ardından Marmaray'a bağlanması için çalışmalar başlamıştı. Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, hatların 2015 yılı sonunda tamamlanmasını beklediklerini açıkladılar.


İstanbul'un en eski ve en yoğun demiryolu hatlarından olan Pendik-Gebze hattı Nisan 2012'de; Kazlıçeşme-Halkalı hattı ise Mart 2013'te Marmaray Projesi'ne entegre edilmesi amacıyla kapatılmıştı. Kapatılmasının ardından ray yenileme çalışmalarına başlanan hatların iki yıl içinde tamamlanacağı belirtilmesine karşın, Pendik-Gebze hattı öngörülen süreyi 3 ay geçmesine rağmen hala açılamadı.


Kazlıçeşme-Halkalı hattı için öngörülen 24 aylık süre ise 2015 yılı Mart ayında dolacak. Ancak Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yetkilileri, bu tür büyük inşaat projelerinde bitiş için kesin...