izmit geçiş köprüsü ayakları Haberi
1.7 kilometrelik orta açıklığı ile dünyanın dördüncü büyük asma köprüsü olacak İzmit Geçiş Köprüsü’nün yüklenicisi STFA, denizin içine ayakları dikecek Koca Yusuf Dubası’nı Bahreyn’den getirdi. Denizin içine 40 metre derinliğinde çukur açılacak ve bu çukura 50 bin ton beton dökülerek ayaklar oluşturulacak.
Gebze’den başlayıp İzmir’de sonlanacak 423 kilometrelik yeni otoyolun en önemli bölümünü kuşkusuz Dilovası ile Hersek Burnu arasına kurulacak İzmit Körfez Köprüsü oluşturuyor. Toplam 3 kilometrelik uzunluğu ve 1.7 kilometrelik orta açıklığı ile dünyanın dördüncü büyük asma köprüsü olacak bu köprünün yapımı Japon Itochi firmasına verildi.
Itochi firmasının bu projede yüklenicisi STFA olacak. Yani aslında köprüyü STFA yapacak. Otoyol projesini yapacak olan Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay konsorsiyumu henüz finansman problemini çözemediği için projeye start verilmiş değil. Ancak STFA inşaata yarın başlayacakmış gibi tüm hazırlıklarını...