10 / 01 / 2025

izmit geçiş köprüsü ayakları

izmit geçiş köprüsü ayakları

Vatan Gazete Yazarı Ercan İnan, İzmit Geçiş Köprüsü ile ilgili yorumlarını anlatıyor. İşte o yazı!

Haydarpaşa Geçit Köprüsü 1940'ta 900 bin TL'ye mal olmuş!

1940 yılındaki Haydarpaşa tren yolu üzerindeki geçit köprüsü 900 bin TL'ye mal olmuş. Köprünün üzerinden otomobiller ve tramvay geçidi için çalışmalar yapılmış.

Florya Demiryolu Alt Geçit Köprüsü imar planı askıda!

İstanbul Bakırköy ilçesi, Florya Demiryolu Alt Geçit Köprüsü Revize Projesine ilişkin 1/5000 ve 1/1000 ölçekli imar planı değişikliği askıya çıktı...

Dilovası Körfez Geçiş Köprüsü Bağlantı Yolu için kamulaştırma!

Kocaeli Dilovası'nda bulunan bazı taşınmazların Dilovası Körfez Geçiş Köprüsü Bağlantı Yolu Projesi kapsamında Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından acele kamulaştırılması hakkında karar bugünkü Resmi Gazete'de yayınlandı.

Ankapark Üst Geçit Köprüsü tamamlanıyor!

Ankara Büyükşehir Belediyesi, Ankapark Üst Geçit Köprüsü'nün yapımını hızla sürdürüyor. Üst geçit tamamlandığında, Ankapark’tan Anadolu Bulvarı-Eskişehir Yolu yönüne direkt geçiş sağlanacak.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü izolasyon boyalarla kaplanıyor!

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü asfaltlama öncesi paslanmayı önleyen özel izolasyon boyalarıyla kaplanıyor. Ramazan Bayramı öncesine yetişecek köprüden özel araç sürücüleri 120 kilometrelik hızla geçebilecekler.

3. Köprü ve Körfez Geçiş Köprüsü ücretleri yeniden düzenlenecek!

Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Körfez Geçiş Köprüsü hizmete girdiğinde belirlenen geçiş ücretleri, dolar kuru üzerinden belirli periyotlarda yeniden düzenlenecek. Peki Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Körfez Geçiş Köprüsü'nde ücretler nasıl şekillencek ?

Körfez Geçiş Köprüsü Avrupa'nın 2. büyük köprüsü olacak!

Yalova Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Tahsin Becan, Konuşan Ekonomi programına katıldı. Becan konuşmasında "Körfez Geçiş Köprüsü Avrupa'nın 2. büyük köprüsü olacak." dedi. İşte Becan'ın konuşmasından bazı kesitler..

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü için geri sayım başladı!

İzmit Körfezi Asma Köprüsü'nde köprüye konulacak 25 metre uzunluğunda, 35 metre 93 santim genişliğindeki tabliyeler montaj için hazırlanıyor. 113 tabliyeden oluşan köprünün Mayıs ayı sonunda trafiğe açılması planlanıyor.

İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü geçiş ücreti TBMM gündeminde!

CHP Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan, İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü ve Otoyolu'nu TBMM gündemine taşıdı. Tarhan, "Köprüden 120 TL geçiş ücreti mi olur?" diye sordu

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün ilk tabliyesi 15 Ocak'ta yerleştirilecek!

Dünyanın en büyük asma köprüleri arasında 4'üncü olan İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nün ilk tabliyesi 15 Ocak'ta yerleştirilecek. Toplam 87 tabliyenin yerleştirileceği köprüde işlemlerin şubat sonunda tamamlanarak trafiğe açılması bekleniyor.

Körfez Geçiş Köprüsü, Naturalm Çiftlik Evleri'ne ilgiyi artırdı!

İki yakayı birleştiren İzmit körfez geçiş köprüsü İstanbulluların çiftlik evlerine ilgisini artırdı. ALM İnşaat'ın İstanbul'a yakın mesafede Karamürsel'de doğal yaşam alanı olarak nitelendirdiği Naturalm Çiftlik Evleri konut alıcılarından büyük ilgi görüy

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nde görevli mühendis öldürüldü!

Cimtaş İnşaat firmasında mühendis olan ve İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında görevli 32 yaşındaki mühendis Murat Usluoğlu, evinin önünde bıçaklanarak öldürüldü.

Yavuz Sultan Selim ve Körfez Geçiş Köprüsü'nde son durum!

Üçüncü köprünün birleşmesi için son 17 tabliye kalırken, İstanbul-İzmir Otoyolu’nun en önemli parçası olan Körfez Köprüsü de bitime gün sayıyor.

izmit geçiş köprüsü ayakları Haberi

izmit geçiş köprüsü ayakları


1.7 kilometrelik orta açıklığı ile dünyanın dördüncü büyük asma köprüsü olacak İzmit Geçiş Köprüsü’nün yüklenicisi STFA, denizin içine ayakları dikecek Koca Yusuf Dubası’nı Bahreyn’den getirdi. Denizin içine 40 metre derinliğinde çukur açılacak ve bu çukura 50 bin ton beton dökülerek ayaklar oluşturulacak.


Gebze’den başlayıp İzmir’de sonlanacak 423 kilometrelik yeni otoyolun en önemli bölümünü kuşkusuz Dilovası ile Hersek Burnu arasına kurulacak İzmit Körfez Köprüsü oluşturuyor. Toplam 3 kilometrelik uzunluğu ve 1.7 kilometrelik orta açıklığı ile dünyanın dördüncü büyük asma köprüsü olacak bu köprünün yapımı Japon Itochi firmasına verildi. 


Itochi firmasının bu projede yüklenicisi STFA olacak. Yani aslında köprüyü STFA yapacak. Otoyol projesini yapacak olan Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay konsorsiyumu henüz finansman problemini çözemediği için projeye start verilmiş değil. Ancak STFA inşaata yarın başlayacakmış gibi tüm hazırlıklarını...