23 / 11 / 2024
fuzul

İzmit Körfez Gecişi Asma Köprüsü ayakları

İzmit Körfez Gecişi Asma Köprüsü ayakları

Tamamlandığında dünyanın en büyük 4. köprüsü olacak İzmit Körfez Gecişi Asma Köprüsü'nün ayakları Türk bilim adamlarının bulduğu sistem sayesinde sekiz ay yerine iki ayda tamamlandı.

İzmit Körfez Geçişi son yılların en verimli projesi!

Habertürk Gazetesi köşe yazarı olan Yavuz Semerci, bugünkü yazısında İzmit Körfez Geçişi projesini değerlendirdi. Semerci, ''Son yıllarda devreye alınan projeler içindeki en akıllı, en verimli, en ekonomik projedir'' dedi.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü izolasyon boyalarla kaplanıyor!

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü asfaltlama öncesi paslanmayı önleyen özel izolasyon boyalarıyla kaplanıyor. Ramazan Bayramı öncesine yetişecek köprüden özel araç sürücüleri 120 kilometrelik hızla geçebilecekler.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün adı belli oldu!

İzmit Körfez Geçiş Köprüsünde son tabliye yerleştirildi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun da katılımlarıyla son tabliyenin yerleştirilmesi nedeniyle kaynak töreni yapılacak.

İlber Ortaylı'dan Körfez Geçiş Köprüsü'ne isim önerisi!

Hürriyet Gazetesi köşe yazarı olan İlber Ortaylı bugünkü yazısında restorasyon çalışmalarından bahsetti. Ortaylı, İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'ne ''Evliya Çelebi'' ismi konulmasını önerdi.

İzmit Körfez Geçişi Köprüsü 2 ay içinde açılacak!

Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürü Murat Gönenli, İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nün 2 ay içinde tamamlanacağını bildirdi.

İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü GÖKTÜRK-2 ile görüntülendi!

İzmit'teki Körfez Geçişi Asma Köprüsü, GÖKTÜRK-2 uydusunca görüntülendi. "Haftanın fotoğrafı" başlığı altında yayımlanan görüntüde, inşaatı devam eden Körfez Geçişi Asma Köprüsü yer aldı.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün belgeseli çekilecek!

Önümüzdeki ay sonunda ulaşıma açılması beklenen İzmit Körfez Geçiş köprüsü'nde 113 tabliyeden 91'i yerleştirildi.Öte yandan drone'larla yapım aşamaları görüntülenen projenin, tamamlanmasının ardından belgesel hazırlanacağı öğrenildi.

ASELSAN, Körfez Geçişi Köprüsü'ne gişe alanlarından birini kurdu!

Türkiye'nin önde gelen savunma sanayisi şirketlerinden ASELSAN, körfez geçişi süresini 6 dakikaya indirecek İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'ne Türkiye'nin en büyük gişe alanlarından birini kurdu.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün 275 metresi tamam!

ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın 2016 yılının Mayıs ayı içinde ulaşıma açılacağını açıkladığı İzmit Körfez Geçiş köprüsünde tabliyeler birbiri ardına döşeniyor.

İzmit Körfez Köprüsü'nde tabliye işlemi Mart ayında bitecek!

2 bin 682 metrelik İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nde ilk tabliye bugün yerleştiriliyor. Tabliye işlemi martta sona erecek. Köprü dünyanın en büyük asma köprüleri arasında 4'üncü olarak yer alıyor

İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nde iki kule arasına ilk tabliye yerleştirildi!

İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nde çalışmalar hızla ilerliyor. En son iki kule arasına ilk tabliye de yerleştirildi.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün ilk tabliyesi 15 Ocak'ta yerleştirilecek!

Dünyanın en büyük asma köprüleri arasında 4'üncü olan İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nün ilk tabliyesi 15 Ocak'ta yerleştirilecek. Toplam 87 tabliyenin yerleştirileceği köprüde işlemlerin şubat sonunda tamamlanarak trafiğe açılması bekleniyor.

Erol Çiçek: Körfez Geçişi Projesi hemen durdurulmalı!

Bursa’da faaliyet gösteren, Çevre ve Ekoloji Hareketi (ÇEHAV) avukatlarından Erol Çiçek’ın açtığı dava sonucu mahkeme, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Geçişi Projesi’nin ÇED raporundan muaf sayılamayacağına karar verdi.

İzmit Körfez Gecişi Asma Köprüsü ayakları Haberi

İzmit Körfez Gecişi Asma Köprüsü ayakları

İstanbul-İzmir arası karayolu ulaşımını 3.5 saate düşürecek 'Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en önemli geçiş noktası olan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün ayakları, Türk bilim adamlarının bulduğu yöntem ile sekiz ay yerine iki ayda tamamlandı. İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü hizmete girdiğinde yaklaşık 1.5 saatlik ulaşım süresi 6 dakikaya inecek. 


Su tabanını düzeltiyor Orta açıklığı bin 550 metre, uzunluğu 2 bin 682 metre olduğu için dünyanın 4. büyüğü unvanını alacak asma köprü için derin deniz tabanında taş dökümü yapan sistem geliştirildi. TÜBİTAK TEYDEB desteğiyle Türkiye'de ilk kez geliştirilen sistem hakkında bilgi veren Makine Mühendisi Tamer Gerçek, projenin ulaşım alanında çok değerli olduğunu belirtti. Fatih Erturan malarının önemli bir kısmının su kütleleri içinde (göl, akarsu, nehir vb.) ve deniz dibi topografyası üzerinde yapıldığını...