26 / 11 / 2024

Kademeli Yaya Geçidi Düzenlemesi nedir

Kademeli Yaya Geçidi Düzenlemesi nedir

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kademeli Yaya Geçidi Düzenlemesi'ni başlatıyor. Düzenlemeyle birlikte araçların ve yayaların ışıklarda geçişleri kolaylaştırılıyor.

1938 yılında Haydarpaşa Geçidi'ne 400 bin TL'lik köprü!

1938 yılında Haydarpaşa Geçit yerinde yapılacak olan köprü için Devlet Demiryolları ile Belediye arasında anlaşma yapılmış.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi açıkladı! Metrobüs durağında 75 gün sürecek çalışma bugün başladı...

İstanbul’un yoğun metrobüs istasyonlarından birisi olan Yenibosna’da yaya üst geçidi inşasının başlayacağı açıklandı. Buna göre yapılan açıklamada, yeni üst geçidin inşasının 75 gün süreceği duyuruldu.

Haydarpaşa Geçit Köprüsü 1940'ta 900 bin TL'ye mal olmuş!

1940 yılındaki Haydarpaşa tren yolu üzerindeki geçit köprüsü 900 bin TL'ye mal olmuş. Köprünün üzerinden otomobiller ve tramvay geçidi için çalışmalar yapılmış.

Ankara'da köprülü kavşak projesinin iptali bir can aldı! Yaya geçidinin olmadığı bölgede kaza...

Ankara çevre yolunda planlanan köprülü kavşak ve yaya geçidi projesinin iptal edildiği bölgede, yolun karşısına geçmeye çalışan Gamze Gürel hayatını kaybetmişti. 6 günün ardından bulunan eşya duygusal anlar yaşattı...

Doğalgaz ve elektriğe kademeli tarife nasıl olacak?

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Fatih Dönmez, elektrik ve doğalgazda kademeli olarak geçilecek tarifenin tasarruf ve verimli kullanım sağlayacağını söyledi. Peki doğalgaz ve elektrikte kademeli tarife nasıl olacak?

Ankara'da inşaat halindeki üst geçit tehlike saçıyor!

Ankara'da inşaat halindeki bir yaya üst geçidi madde bağımlılarının meskeni haline gelirken, bakımdan geçirilmeyenler de tehlike saçıyor. Geçitlerden bazılarının asansörleri çalışmıyor, kaplamaları dökülüyor, demirleri paslı halde duruyor...

İzmir Altınyol'a taşıt altgeçidi yapılacak!

İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından Altınyol'a taşıt alt geçidi ve kavşaklar yapılarak ulaşım rahatlatılacak. Ulaşım Planlama Şube Müdürü Fatma Garip Dilber, yapılacak yatırımlara dair sunum gerçekleştirdi....

Pirinkayalar Geçidi'ndeki tünelde yıl sonunda ışık görünecek!

Erzurum-Artvin kara yolunda sürücülere zor anlar yaşatan Pirinkayalar Geçidi'nde yapımı süren 2 bin 246 metrelik tünelde delme işlemi yıl sonunda tamamlanacak.

Kütahya'da alt geçidi inşaatının geç bitirilmesi gündemde!

Kütahya kent merkezinde yapılan bir alt geçidin geç bitirilmesi nedeniyle ortaya çıkan zarara ilişkin TBMM gündemine taşındı. CHP'li Kasap, konuya ilişkin soru önergesi hazırladı...

Yozgat Şebek Geçidi inşaatı TBMM gündeminde!

Yozgat'ın Sorgun ilçesindeki Şebek Geçidi inşaatının ne zaman başlayacağı TBMM gündemine taşındı. CHP'li Sedef, konuya ilişkin soru önergesi hazırladı...

AVM’lerde dolardan TL'ye geçiş kademeli olmalı!

Perakende sektörü temsilcileri dolar kararıyla tarihi bir dönüşüm yaşanacağını vurgularken, kontratların geriye dönük değiştirilemeyeceğini ve kademeli bir geçiş planlanması gerektiğini söylüyorlar. 

Güzeldere Geçidi tünel çalışmaları tam gaz devam!

Kış aylarında sürücülerin kabusu olan Güzeldere Geçidi, yapılan tünel ile rahat nefes aldıracak. Çalışmalar 2019'da tamamlanacak.

Denizli'deki Kayhan Tüp Geçidi mecliste konu oldu!

Denizli'nin Pamukkale ilçesi Cumhuriyet Mahallesi'nde bulunan Kayhan Tüp Geçidi çıkışında yaşanan trafik kazalarına ve sorunun çözümüne ilişkin soru önergesi hazırlandı..

Kademeli Yaya Geçidi Düzenlemesi nedir Haberi

Kademeli Yaya Geçidi Düzenlemesi nedir

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, sinyalize kavşaklarda Kademeli Yaya Geçidi Düzenlemesini hayata geçiriyor.


Belediyeden yapılan açıklamaya göre, düzenlemeyle, araçların kırmızı ışıkta bekleme süresi azalırken, yayaların da güvenli bir şekilde karşıdan karşıya geçmesi sağlanıyor. 


Trafiğin geliş ve gidiş yönündeki trafik ışıklarının birbirinden bağımsız olarak çalıştığı düzenlemede, karşıdan karşıya geçmek isteyen bir yaya, trafik butonuna bastığında sadece geçiş yaptığı kısımdaki araçlar duruyor. Diğer yöndeki araçlar gereksiz yere durmak zorunda kalmıyor.


Yaya, orta refüje yapılan yaya bekleme alanına geldiğinde yeniden butona basarak, yine sadece geçiş yaptığı kısımdaki trafiği durdurmuş oluyor. Böylece, yaya orta refüje gelene kadar trafiğin diğer yönü boş yere beklemiyor. Bu uygulama sayesinde trafik çift yönlü olarak durmadığı için araçların ışıkta bekleme süresi azalıyor.


Şimdiye kadar 100'ün üzerinde kavşakta uygulanan Kademeli Yaya Geçişi Düzenlemesi, okul gibi...