Kanal istanbul gemi geçişleri Haberi
Çılgın proje Kanal İstanbul'la ilgili tartışmalar devam ederken, projeyle ilgili yeni bir rapor ortaya çıktı. Kanal İstanbul Projesi İşletme Risk Değerlendirme Raporu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından da onaylandı. 164 sayfalık raporda Kanal İstanbul projesi seyir güvenliği, kaza analizi ve çevresel riskler bakımından İstanbul Boğazı ile karşılaştırıldı.
Sözcü gazetesinden İsmail Şahin'in haberine göre, ulaşılan bu raporda Kanal İstanbul'da gerçekleşebilecek kaza sıklığı, İstanbul Boğazı'ndan daha fazla olarak belirlendi.
Rapora göre, 45 kilometre uzunluğunda 275 metre genişliğinde ve 20 metre 75 santimetre derinliğinde olacak Kanal İstanbul projesinde gemilerin kaza sıklığı riski en dar yeri 698 metre olan İstanbul Boğazı'ndan daha fazla.
Raporda yüksek ve maksimum kaza riskiyle ilgili oluşturulan senaryolarla birlikte Kanal İstanbul'la ilgili şunlar söylendi:
– “Kanal İstanbul, en zor...