29 / 11 / 2024

Kanal istanbul gemi geçişleri

Kanal istanbul gemi geçişleri

Kanal İstanbul projesi'nin İşletme Risk Değerlendirme Raporu’na ulaşıldı. Rapora göre, Kanal İstanbul'da yaşanabilecek kaza sıklığı riski İstanbul Boğazı'ndan daha fazla...

Adil Karaismailoğlu'ndan son dakika Kanal İstanbul açıklaması!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye'nin stratejik projesi Kanal İstanbul'un inşası tamamlanmadan önce; gemi trafik yönetimi, kılavuzluk ve römorkör hizmetleri ile acil durum hizmetlerinin tamamını kapsayan kanal emniyetinin sağlanması için işletme modelini belirleyeceğiz." dedi.

Kanal İstanbul gemi kazalarını engelleyebilecek!

Geçtiğimiz günlerde İstanbul Boğazı'nda iki yük gemisinin çarpıştı. Son zamanlarda meydana gelen gemi kazaları Kanal İstanbul tartışmalarını yeniden gündeme getirdi. 

Kanal İstanbul ne zaman açılacak?

Birçok denizci Kanal İstanbul'un açılmasını dört gözle bekliyor. Gemi kaptanı ve işletmeci Vehbi Koç, Kanal İstanbul projesi hakkında değerlendirmelerde bulundu.

Kanal İstanbul projesi Avrupa medyasının gündeminde!

Kanal İstanbul projesi dış basının haberlerinde yer almayı sürdürüyor. Avrupa medyası neredeyse her gün Kanal istanbul projesini karalayan haberler yapıyor. 

Kanal İstanbul ile boğazdaki gemi sayısı azalacak!

Kanal İstanbul Projesi'ne yönelik açıklamalarda bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kanal İstanbul ile gemi sayısının azalacağını ama yükün artacağını dile getirdi. 

Kanal İstanbul hangi tehditleri ortadan kaldıracak?

Boğaz’daki tehditler sonucu, 60 yılda İstanbul Boğazı’nda 73 kişi yaşamını yitirdi, 1.3 milyar dolar maddi zarar meydana geldi. Kanal yapılmazsa gemi trafiği de tehdit de çoğalacak. 

Kanal İstanbul projesi 20 soruda tüm detaylarıyla!

Kanal İstanbul inşaatı ne zaman başlayacak? Kanal İstanbul neden yapılıyor? Kanal İstanbul yapım maliyeti ne kadar? Kanal İstanbul ihalesi ne zaman? Kanal İstanbul'un kapasitesi ne kadar? Kanal İstanbul'dan günde kaç gemi geçecek? İşte Kanal İstanbul projesi 20 soruda tüm detaylarıyla!

Kanal İstanbul gemi geçiş ücreti ne kadar?

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, "Hesaplarımıza göre Kanal İstanbul'dan geçecek gemilerden alacağımız para, asgari yıllık net 1 milyar dolar civarında" dedi...

Boğaz'dan geçen gemilerin yarısı Kanal İstanbul'dan geçse rekor olur!

İstanbul Boğazı'ndan geçen gemi sayısı 2018'de 41 bin 103 oldu. Yani Boğaz'dan geçen gemilerin, geçen yılki sayıya göre, yarısı Kanal İstanbul'dan geçse, Kanal İstanbul insan yapımı kanallar içinde en yoğun trafiğe sahip olur...

Doğanay Tolunay'dan Kanal İstanbul yorumu!

Kanal İstanbul için yıllık 8 milyar dolar gelir getireceği haberlerini değerlendiren Prof. Dr. Doğanay Tolunay: “2006-2019 arasındaki gemi geçiş sayıları incelendiğinde mümkün değil.” yorumunda bulundu..

Kanal İstanbul'un inşaatı bu yıl başlıyor!

İstanbul Boğazı’ndaki yalı kazasının ardından, tehlikeli gemi trafiği ve Kanal İstanbul Projesi yeniden gündeme geldi. Gemi kazalarını değerlendiren İBB Başkanı Uysal, “Yalı kazası yeni kanal ihtiyacının ne kadar acil olduğunu gösterdi. Kanalın bu yıl içinde en azından başlayacağını düşünüyorum” ded

Boğaz'dan geçemeyen gemiler Kanal İstanbul'dan nasıl geçecek?

Hekimbaşı Salih Efendi Yalısı'na çarpan gemi sonrasında gündeme Boğaz’dan geçmekte zorlanan gemilerin Kanal İstanbul’dan nasıl geçeceği sorusu geldi...

Kanal İstanbul’dan önce gemi trafiği için önemli düzenleme!

Dün Karadeniz ile Marmara Denizi birbirine bağlayacak olan Kanal İstanbul'un güzergahı resmen açıklandı. "Gemi Trafik Hizmetleri Sistemlerinin Kurulmasına ve İşletilmesine İlişkin Yönetmelik"te önemli bir değişikliğe gitti. 

Kanal istanbul gemi geçişleri Haberi

Kanal istanbul gemi geçişleri

Çılgın proje Kanal İstanbul'la ilgili tartışmalar devam ederken, projeyle ilgili yeni bir rapor ortaya çıktı. Kanal İstanbul Projesi İşletme Risk Değerlendirme Raporu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından da onaylandı. 164 sayfalık raporda Kanal İstanbul projesi seyir güvenliği, kaza analizi ve çevresel riskler bakımından İstanbul Boğazı ile karşılaştırıldı. 

Sözcü gazetesinden İsmail Şahin'in haberine göre, ulaşılan bu raporda Kanal İstanbul'da gerçekleşebilecek kaza sıklığı, İstanbul Boğazı'ndan daha fazla olarak belirlendi.

Rapora göre, 45 kilometre uzunluğunda 275 metre genişliğinde ve 20 metre 75 santimetre derinliğinde olacak Kanal İstanbul projesinde gemilerin kaza sıklığı riski en dar yeri 698 metre olan İstanbul Boğazı'ndan daha fazla.

Raporda yüksek ve maksimum kaza riskiyle ilgili oluşturulan senaryolarla birlikte Kanal İstanbul'la ilgili şunlar söylendi: 

– “Kanal İstanbul, en zor...