23 / 12 / 2024

Karadeniz Sahil Yolunun ekonomiye katkısı

Karadeniz Sahil Yolunun ekonomiye katkısı

Karadeniz Sahil Yolu 6 yılda devlete 3.6 milyar TL kazandırdı. Nakliyatta yüzde 55, bölgeye gelen turist sayısında yüzde 22 artış sağlayan yol ile kazalar azaldı...

1947 yılında Üsküdar- Beykoz yolunun inşası için 3,5 milyon liraya ihtiyaç varmış!

1947 yılında Üsküdar Beykoz büyük asfalt sahil yolunun inşası için 3,5 milyon liraya ihtiyaç varmış. 

Kanuni Bulvarı Projesi'nin yüzde 60'ı tamam!

Trabzon merkezi ve Karadeniz Sahil Yolu'nun şehir geçişinde inşa edilen Kanuni Bulvarı Projesi'nin yüzde 60'ı tamamlandı. 

Hüseyin Alan: Kanal İstanbul Marmara'da sahil bırakmaz!

Jeoloji Mühendisleri Odası Başkanı Hüseyin Alan, "Kanal İstanbul yapılacak olursa Karadeniz'den gelen deniz suyu kot farkı nedeniyle Marmara'ya dolacak. Bunun sonucunda da Marmara Denizi'nin kıyılarında sahil kalmayacak" dedi...

Ordu Çevre Yolu'nun ilk etabı açıldı!

Karadeniz Sahil Yolu Projesi kapsamındaki Ordu Çevre Yolu'nun ilk etabı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla açıldı.

Ordu Çevre Yolu yılbaşında açılacak!

Ordu’da yapımına 4 yıl önce başlanılan Ordu Çevre Yolu yılbaşında hizmete açılıyor. Toplam 2 milyarlık Karadeniz Sahil Yolu projesinin ilk etabı 3 ay sonra hizmete giriyor.

Karadeniz Sahil Yolu'nun Giresun güzergahı meclis gündeminde!

Karadeniz Sahil Yolu'nun Giresun ili güzergahı meclis gündemine taşındı. CHP Giresun Milletvekili Bülent Yener Bektaşoğlu konuya ilişkin soru önergesi hazırladı..

Karadeniz Sahil Yolu'ndaki binalara estetik görünüm kazandırılıyor!

Ordu'da yürütülen "Dış Cephe İyileştirme" projesi kapsamında şehrin estetik bir görünüme kazandırılması amaçlanıyor.

Akyazı Tünellerinin İsmi belli oldu!

Trabzon’da Karadeniz Sahil Yolunun Akyazı mevkiinde hayata geçirilen çift tüplü tünelin isimleri netleşti. Tünelin birine “Bordo” ismi verilirken, diğerine ise “Mavi” ismi verildi.

Ordu Yeni Sanayi Kavşağı'nda altyapı çalışmaları başladı!

Ordu Büyükşehir Belediyesi, Altınordu'da trafiği rahatlatacak ve çevre yolunun Karadeniz sahil yoluna bağlantısını sağlayacak yeni sanayi kavşağında çalışmalarına devam ediyor. Bu kapsamda Büyükşehir ekipleri, altyapı çalışmalarını sürdürüyor.

Ordu Çevre Yolu Nisan sonunda açılacak!

Karadeniz Sahil Yolu'nun tek otoban yapılmayan güzergahı olan Ordu'da trafiği rahatlatacak en önemli yatırım olan çevre yolu inşaatı hızla sürüyor. 1 milyar 200 milyon liraya mal olması beklenen Ordu Çevre Yolu'nun Nisan ayı sonunda hizmete açılması bekleniyor.

Ordu’da sahil yolundaki binaların cephesi tek renge boyanıyor!

Karadeniz Sahil Yolu üzerindeki Altınordu ilçesinin Atatürk Bulvarı üzerinde bulunan binaların cephelerinin farklı renklerde olması sebebiyle ortaya çıkan görüntü kirliliğinin önüne geçmek amacıyla geçen yıl başlatılan çalışmalar aralıksız sürüyor.

Sahil yolundaki Avrasya Tüneli düzenlemesi bitti!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, sahil yolunun, düzenleme çalışmaları tamamlanarak Avrasya Tüneli ile uyumlu hale getirildiğini bildirdi.

Ordu Şehit Polis Yalçın Yamaner Bulvarı açıldı!

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz’ın talimatıyla yapım çalışmalarına başlanan ve çevre yolu ile Karadeniz sahil yolu arasındaki bağlantıyı sağlayan Şehit Polis Yalçın Yamaner Bulvarı, hem trafiği rahatlattı hem de modern görünümüyle vatandaşlardan tam not aldı.

Karadeniz Sahil Yolunun ekonomiye katkısı Haberi

Karadeniz Sahil Yolunun ekonomiye katkısı

Karadeniz Sahil Yolu 6 yılda devlete 3.6 milyar TL kazandırdı. Nakliyatta yüzde 55, bölgeye gelen turist sayısında yüzde 22 artış sağlayan yol ile kazalar azaldı.


Karadeniz karayolunu güvenli ve kısa hale getirmek, ticaret ve turizmi artırmak amacıyla yapımına başlanan Karadeniz Sahil Yolu, yer seçimi nedeniyle çevrecilerin tepkisini çekse de zamanla bölgenin can damarı oldu. Samsun'dan Sarp Sınır Kapısı'na kadar 542 kilometreyi bulan yol, ulaşım süresini kısalttığı gibi hem sanayiyi hem de yayla turizmini hareketlendirdi. Transit nakliyatta yüzde 55, turist sayısında yüzde 22 artış oldu. Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 2007'de tamamlanarak hizmete açılan yolun maliyeti ise 4.2 milyar TL'yi buldu. 6 yılda ise devlete 3.6 milyar lira kazandırdı. 


KESİNTİSİZ AKIŞ 

Ancak asıl kazancı, Karadeniz Bölgesi elde etti. Karadeniz Sahil Yolu, trafik kazaları sonucunda...