Karadeniz Sahil Yolunun ekonomiye katkısı Haberi
Karadeniz Sahil Yolu 6 yılda devlete 3.6 milyar TL kazandırdı. Nakliyatta yüzde 55, bölgeye gelen turist sayısında yüzde 22 artış sağlayan yol ile kazalar azaldı.
Karadeniz karayolunu güvenli ve kısa hale getirmek, ticaret ve turizmi artırmak amacıyla yapımına başlanan Karadeniz Sahil Yolu, yer seçimi nedeniyle çevrecilerin tepkisini çekse de zamanla bölgenin can damarı oldu. Samsun'dan Sarp Sınır Kapısı'na kadar 542 kilometreyi bulan yol, ulaşım süresini kısalttığı gibi hem sanayiyi hem de yayla turizmini hareketlendirdi. Transit nakliyatta yüzde 55, turist sayısında yüzde 22 artış oldu. Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 2007'de tamamlanarak hizmete açılan yolun maliyeti ise 4.2 milyar TL'yi buldu. 6 yılda ise devlete 3.6 milyar lira kazandırdı.
KESİNTİSİZ AKIŞ
Ancak asıl kazancı, Karadeniz Bölgesi elde etti. Karadeniz Sahil Yolu, trafik kazaları sonucunda...