Karasu Limanı 2016 Haberi
Proje tamamlandığında fiziki olarak Samsun ve Mersin’den sonra Türkiye’nin üçüncü, Karadeniz’in ise ikinci büyük limanı olacak. İstanbul ve Samsun arasında, Karadeniz Havzası ölçeğinde hizmet verebilecek bir liman olmaması ve özellikle Haydarpaşa Limanı’nın kapatılmasından sonra, İstanbul ile Karadeniz ülkeleri arasındaki dış ticaret trafiği genel kargo, dökme yük, Ro-Ro, tren fery ve caarfery ile konteyner eleçlemeleri açısından Karasu Limanı üzerinden sağlanacak.
Karasu Limanı, Adapazarı-Bartın Demiryolu projesiyle eş zamanlı tamamlandığı takdirde gerek Ro-Ro, gerekse tren bağlantısı nedeniyle Karadeniz üzerinden global pazarlara ulaşım daha kolay olacak.
Özellikle Karadeniz havzasında yer alan Ermenistan, Azerbaycan, Bulgaristan, Gürcistan, Yunanistan, Moldova, Romanya, Arnavutluk. Rusya, Ukrayna.Sırbistan gibi liman kentleri ile yapılacak işbirlikleri ekonomik değer paylaşımım tetikleyecek fırsatlar sunacak.
Dünya Sektörel Ek
Haber Karasu'nun Sesi'nde şöyle yer aldı;
Sakarya Karasu İlçesinde 1995 yılında temeli...