İzmir Alsancak Limanı'nın özelleştirmesinde sona yaklaşıldı!
İzmir Alsancak Limanı, özelleştirmede sona yaklaşıyor. Özelleştirme İdaresi'nin İzmir Kruvaziyer Limanı ve İzmir Yük Limanı olmak üzere ikiye ayırdığı Alsancak Limanı'nın özelleştirme ihalesinin, 2016 yılının ilk yarısında yapılması planlandı.
TCDD tarafından işletilen İzmir Alsancak Limanı, özelleştirmede sona yaklaşıyor. Özelleştirme İdaresi'nin İzmir Kruvaziyer Limanı ve İzmir Yük Limanı olmak üzere ikiye ayırdığı TCDD İzmir Alsancak Limanı'nın özelleştirme ihalesinin, 2016 yılının ilk yarısında yapılmasının planlandığını bildiren İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, "Yeni imar planında kruvaziyer limanında emsal değeri 1.25'ten 0.50'ye düşürüldü ve böylece inşaat alanı yaklaşık 50 bin metrekare azaltılarak 130 bin metrekareye indirildi. Yeni plana göre kruvaziyer limanına iki yeni parmak iskele eklenecek. Eski plandaki AVM projesi yerine turistlerin ihtiyacını karşılayacak küçük çaplı alışveriş mağazaları ve oteller yer alacak" dedi. Öztürk, yük limanında ise sınırın, Meles Deltası olarak belirlendiğini ve limanda öngörülen dolgu alanları ve rıhtım ötelemelerinin plana işlendiğini belirtti.
İzmir Alsancak Limanı'nın imar planlarının hazırlanmasını olumlu şekilde karşıladıklarını kaydeden Yusuf Öztürk, şöyle devam etti: "İzmir Alsancak Limanı'nın geleceğine yönelik belirsizliği ortadan kaldıracak her adımı destekliyoruz. Alsancak Limanı bugüne kadar zoru başardı. Baş döndüren rekabet koşullarına rağmen yatırım yapıp, hizmet vermeye devam etti. Ama artık rekabet koşulları daha da sertleşti. Global pazarda verimli çalışan ve sürekli yatırım yapan limanlar ayakta kalıyor. İzmir Alsancak Limanı, yurtdışında ve bölgede yaşanan gelişmelerin dışında kalamaz. Biz limanların özelleştirilmesi ya da otonom yapılarda yönetilmesini destekliyoruz." "Büyük Körfez Projesi ile su yolu derinliği artacak" Geçen yıl İzmir Alsancak Limanı'na bin 959 geminin uğrak yaptığını söyleyen Yusuf Öztürk, limanda 9.6 milyon ton yük ve 656 bin TEU konteynerin elleçlendiği bilgisini verdi.
Limanın su yolu derinliğinin yetersiz olması nedeniyle şu an belirli büyüklükteki gemilerin yanaşamadığını dile getiren Öztürk, "İzmir Alsancak Limanı'nda, bu sorunun aşılması için çalışmalar sürüyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi, bu amaçla hazırladığı Büyük Körfez Projesi için 2013 yılından beri Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) onayı bekliyor. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, ÇED Genel Müdürlüğü'ne 2013 yılında başvuran İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD, proje kapsamında İzmir Körfezi nde gerçekleştirecekleri dip tarama çalışmaları sonucunda İzmir Limanı'nın kapasitesini artıracak. Körfez'e temiz su girişini sağlayacak sirkülasyon kanalı açılacak" diye konuştu. İzmir Körfezi'ne boşalan 16 derenin kuzey ve güneyden getirdiği alüvyonların Körfez'i doldurduğunu anlatan Öztürk, Körfez'de akıntıyı hızlandırarak denizde sığlaşmayı önleyecek çalışmaların sürekli hale getirilmesinin planlandığını ifade etti. Su sirkülasyonu hızlandığında ve oksijenli bol su geldiğinde denizdeki suyun da kalitesinin artacağına işaret eden Öztürk, ÇED Genel Müdürlüğü'nün Büyük Körfez Projesi için onay verdikten sonra İzmir Büyükşehir Belediyesinin hızla ihalelere çıkarak taramalara başlayacağını söyledi.
Dünya Sektörel Ek