Kayıtlı elektronik posta yönetmeliği Haberi
Kayıtlı elektronik posta nasıl alınır?
Elektronik imza ve zaman damgası kullanılarak, bir e-postanın iletildiğini, gönderen/alan tarafların kimliklerini, iletinin ve eklerinin başkaları tarafından değiştirilmediğini garanti altına almayı, gönderim zamanını tespit etmeyi ve bunlarla ilgili hukuki geçerliliği olan delil üretmeyi sağlayan bir sistem olan Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Sistemine dahil olmak için yetkilendirilmiş PTT Merkez Müdürlüklerine başvuruda bulunulması gerekiyor.
Gerekli belgelerin temin edilerek yapılan başvurudan sonra; evraklarda gerekli incelemeler yapılıyor. İncelemeler tamamlandıktan sonra ise başvuru yapılan PTT Merkez Müdürlüklerine davet edilerek kayıt işlemleri tamamlanıyor.
Kayıtlı elektronik posta zorunluluğu
Elektronik Tebligat Yönetmeliği kapsamında Elektronik tebligat hizmetinden yararlanma başlığı altında KEP sistemi zorunluluğu şu şekilde açıklanıyor:
MADDE 7 – (1) Anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlere, elektronik yolla tebligat yapılması zorunludur. Gerçek kişiler ve diğer tüzel...