26 / 11 / 2024

Kayıtlı elektronik posta nasıl alınır?

Kayıtlı elektronik posta nasıl alınır?

Elektronik Tebligat Yönetmeliğine göre tebligat göndermeye yetkili mercilerin ve sermaye şirketlerinin KEP hesap sahibi olması zorunlu tutuluyor. Peki kayıtlı elektronik posta nasıl alınır? İşte yanıtı...




Kayıtlı elektronik posta nasıl alınır?

Elektronik imza ve zaman damgası kullanılarak, bir e-postanın iletildiğini, gönderen/alan tarafların kimliklerini, iletinin ve eklerinin başkaları tarafından değiştirilmediğini garanti altına almayı, gönderim zamanını tespit etmeyi ve bunlarla ilgili hukuki geçerliliği olan delil üretmeyi sağlayan bir sistem olan Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Sistemine dahil olmak için yetkilendirilmiş PTT Merkez Müdürlüklerine başvuruda bulunulması gerekiyor.


Gerekli belgelerin temin edilerek yapılan başvurudan sonra; evraklarda gerekli incelemeler yapılıyor. İncelemeler tamamlandıktan sonra ise başvuru yapılan PTT Merkez Müdürlüklerine davet edilerek kayıt işlemleri tamamlanıyor. 


Kayıtlı elektronik posta zorunluluğu

Elektronik Tebligat Yönetmeliği kapsamında Elektronik tebligat hizmetinden yararlanma başlığı altında KEP sistemi zorunluluğu şu şekilde açıklanıyor:


MADDE 7 – (1) Anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlere, elektronik yolla tebligat yapılması zorunludur. Gerçek kişiler ve diğer tüzel kişiler elektronik tebligattan isteğe bağlı olarak yararlanır.’ Demektedir. Bu hüküm gereği, tebligat göndermeye yetkili mercilerin ve sermaye şirketlerinin (anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlerin) KEP hesap sahibi olması zorunludur.


Yukarıda yer alan maddeye göre, tebligat göndermeye yetkili mercilerin ve sermaye şirketlerinin KEP hesap sahibi olması zorunlu tutuluyor.


Gerçek kişilerden istenen belgeler:

A. Kimlik tespiti için fotoğraflı ve Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası olan nüfus cüzdanı, pasaport, avukatlık ruhsatı ya da sürücü belgesi. 

 

B. Başvuru sırasında doldurulacak Kep Başvuru Formu Söz konusu başvuru formu başvuru yapılacak Yetkili Merkez PTT Müdürlüklerinden ya da PTT KEP sayfasından temin edilebilir.



KEP başvuru formu!
Kayıtlı elektronik posta yönetmeliği!



Geri Dön