konut sektörü dijitalleşme Haberi
Konut satışlarında Ocak ve Şubat aylarında yüzde 50’nin üzerindeki büyüme hızı, koronavirüs salgınının ekonomiyi etkilemesiyle Mart ayında hızla azalarak yüzde 3 seviyelerine düşerken, seyahat ve sokağa çıkma kısıtlamalarının satışlara etkisini minimuma indirmek için çaba gösteren gayrimenkul firmaları dijital kanallarla online satışa önem verdi.
Gerileyen iç talebin yanı sıra, ilk iki ayda yüzde 20’nin üzerinde artış yaşanan yabancılara konut satışı da sınır kapılarının kapanmasından sonra, Mart ayında yüzde 3 düştü. Diken'de yer alan habere göre; satış ofislerinin bir kısmının da faaliyetlerine ara verdiği konut sektörde durgunluğun bir süre daha devam edeceğini tahmin eden gayrimenkul firmaları, insansız hava aracı (İHA) ile portföy video çekimi, üç boyutlu görüntüleme, 360 derece sanal tur, gerçek lokasyon ve harita sunumlarıyla çeşitli dijital uygulamalar aracılığıyla konut yatırımcısıyla...