29 / 12 / 2024

Körfez Geçiş Köprüsünün inşaatında son durum

Körfez Geçiş Köprüsünün inşaatında son durum

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında kopan Cat Walk yeniden yapıldı. Yapılan çalışma sonrası ışıklarını her gece yakan İzmit Körfez Geçiş köprüsü muhteşem bir görsel şölen sunmaya başladı.

Körfez Geçiş Köprüsü İMO tarafınan incelendi!

Gebze-Bursa-İzmir Otoyolu Projesi kapsamında İzmit Körfezi’ne inşa edilen Körfez Geçiş Köprüsü inşaat sahasına, İnşaat Mühendisleri Odası Kocaeli Şube üyeleri tarafından teknik gezi düzenlendi.

1954'te asma köprü planı! Boğaziçi Köprüsü 'dünyanın en yüksek köprüsünü geçmesin' talebi! 

1954 yılında Royal Gorge Bridge şirketinden Boğaz Köprüsü için teknik bilgi ve malzeme istenmesi üzerine şirket 'Dünyanın en uzun köprüsünü geçmeyecek' şartını sunmuş. 

1915 Çanakkale Köprüsü'nün açılış tarihi değişti!

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, son zamanlarda sık sık gündeme gelen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün açılış tarihinin değiştiğini açıkladı. Peki 1915 Çanakkale Köprüsü ne zaman açılacak? İşte detaylar...

1915 Çanakkale Köprüsü’nün inşaatı TBMM'de!

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın; yap-işlet-devret (YİD) modeliyle ihale edilen 1915 Çanakkale Köprüsü’nün inşaatında, ihale şartnamesinde ifade edilen “sıvı izolasyon standartlarına aykırı bir malzemenin kullanıldığı” iddiasını TBMM'ye götürdü.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün satışında son durum ne?

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün 2027'ye kadar işletme hakkını elinde tutan IC Yatırım Holding, bir grup Çinli yatırımcıyla görüşmeleri askıya aldı.

1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatı tamamlanıyor!

1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatı hızla devam ediyor. Bu kapsamda, Çanakkale Boğazı, inşaat nedeniyle tek yönde transit gemi geçişlerine kapatıldı.

Hareket Proje, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün tabliyelerini taşımaya devam ediyor!

Tamamlandığında dünyanın orta açıklığı en uzun asma köprüsü unvanının sahibi olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nün  50 adet Boeing 747 ağırlığındaki tabliyelerin yükleme ve tahliye işlemleri önümüzdeki günlerde yapılacak. 

1915 Çanakkale Köprüsü'nün yüksekliği Eyfel Kulesi'ni geçti!

Tamamlandığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanını alacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yüksekliği Eyfel Kulesi'ni geçti. İnşası sona eren kayaklarının yüksekliği 318'er metreye ulaştı.

800 yıllık Kız Köprüsü'nün restorasyonuna soruşturma!

Sivas Divriği'deki 800 yıllık Kız Köprüsü'nün restorasyonunda, üzerine iş makinesi çıkarılması ve sosyal medyada tepki çekmesinden sonra valilik tarafından idari soruşturma başlatıldı.

Yeni Kömürhan Köprüsü'nün yüzde 92'si tamamlandı! 

Yapımı tamamlandığında bölgedeki 16 şehir için geçiş noktası olacak olan Yeni Kömürhan Köprüsü'nün yüzde 92'si tamamlandı...

1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatında son durum!

1915 Çanakkale Köprüsü'nün Çanakkale Deniz Zaferi’ni temsil eden 318 metre yükseklikteki ayakları geçen günlerde bitirildi. Drone ile çekilen görüntülerde, 318 metre yükseklikte çalışan işçilerin zorlu mesaisi gözler önüne serildi...

1915 Çanakkale Köprüsü'nün maliyeti 2,5 milyar avro!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adik Karaismailoğlu, yap-işlet-devret projelerinin dünyanın her yerinde kullanılan ekonomik bir model olduğunu belirtti. Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün de bu yöntemle yapıldığını ve maliyetinin  2,5 milyar avro olduğunu söyledi...

1915 Çanakkale Köprüsü'nün kulesi 230 metreye ulaştı!

Temeli, 18 Mart 2017 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından atılan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün kule yüksekliği 230 metreye ulaştı. Köprünün 18 Mart 2022'de hizmete açılması planlanıyor...

1915 Çanakkale Köprüsü'nün kulelerine 22'nci bloklar konuldu!

Çanakkale Boğazı'nın 'gerdanlığı' olması planlanan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün deniz içerisindeki kulelerine 22'nci bloklar yerleştirildi.

Körfez Geçiş Köprüsünün inşaatında son durum Haberi

Körfez Geçiş Köprüsünün inşaatında son durum

İstanbul, Gebze-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli bölümü İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında kopan Cat Walk (kedi yolu) yeniden yapıldı. Yapılan çalışma sonrası ışıklarını her gece yakan İzmit Körfez Geçiş köprüsü muhteşem bir görsel şölen sunmaya başladı.


İki yaka arasında 330 bin metre ince kablodan oluşacak ana taşıyıcı kablonun yapımına geçilirken, köprünün ışıklandırılmasıyla İzmit körfezi inci gerdanlığına kavuştu. İstanbul-İzmir arası 3,5 saatte inmesini sağlayacak dev projenin, yılda 650 milyon dolarlık bir tasarruf sağlaması planlanıyor.


KEDİ YOLU TAMAMLANDI


Köprü kulelerinin tamamlanmasının ardından iki yaka arasında ana kablo döşenmesi için çalışmalar geçtiğimiz Şubat ayında başlamıştı. Kılavuz kablo çekilmesinin ardından ana kablo döşenmesi için kurulan kedi yolu, geçtiğimiz Mart ayında meydana gelen kaza nedeniyle kopmuş ve İzmit Körfezi'nin bir süre gemi trafiğine kapatılmasına neden olmuştu. Japonyadan...