22 / 11 / 2024
fuzul

1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatında son durum!

1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatında son durum!

1915 Çanakkale Köprüsü'nün Çanakkale Deniz Zaferi’ni temsil eden 318 metre yükseklikteki ayakları geçen günlerde bitirildi. Drone ile çekilen görüntülerde, 318 metre yükseklikte çalışan işçilerin zorlu mesaisi gözler önüne serildi...




Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, 18 Mart 2017'de temelini attığı 1915 Çanakkale Köprüsü'nün, Çanakkale Deniz Zaferi’ni temsil eden 318 metre yükseklikteki ayakları geçen günlerde bitirildi. 

Milliyet'te yer alan habere göre; Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, boğazda geçiş süresini 6 dakikaya düşürecek olan köprünün ayağına 32’nci ve son blok yine Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın video konferans yöntemiyle katıldığı tören ile yerine kondu. O gün çekilen drone görüntüleri, bir blok içerisinde çalışan 20'den fazla işçinin 318 metre yüksekteki zorlu mesaisini ve köprü ayaklarının 9 ayda parça parça nasıl yapıldığını ortaya çıkardı. Erişimin asansör ile sağlandığı köprü ayaklarına hergün defalarca kez inip çıkan işçilerin zorlu mesaisi, köprü tamamlanana kadar devam edecek.

1915 Çanakkale Köprüsü nün inşaatında son durum!

Çanakkale Boğazı'nın 'gerdanlığı' olacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar, koronavirüs salgını ile mücadele kapsamında gerekli önlemler çerçevesinde hızla devam ediyor. Çanakkale Boğazı'nda, Gelibolu'nun Sütlüce ve Lapseki'nin Şekerkaya mevkileri arasında inşası süren 1915 Çanakkale Köprüsü'nün temeli, 18 Mart 2017'de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından atıldı. Hemen sonra Sütlüce'de kurulan şantiyede, kuru havuzda neredeyse her biri birer futbol sahası büyüklüğündeki 2 kule kesonu yapıldı. 

Denizin dibine çakılan demir kazıkların üzerine geçen yıl Mayıs'ta batırılan kule kesonları üzerine ilk bloklar, Ağustos'ta yerleştirildi ve kırmızı-beyaz renkleriyle Türk bayrağını simgeleyen köprü ayakları yükselmeye başladı. Aradan geçen 9 aylık zamanda, Çanakkale Deniz Zaferi’nin kazanıldığı tarih olan 18 Mart’ı temsil eden 318 metre yüksekliğindeki köprü ayakları da bitirldi. Geçtiğimiz günlerde, Lapseki yakasındaki köprü ayağına son bloğun montajı yapıldı. 

Köprü ayağına 32’nci ve son bloğun montajı 4,5 saatte yapıldı. Tören günü çekilen drone görüntüleri ise, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün 318 metre yükseklikteki ayaklarının işçiler tarafından 9 ayda nasıl yapıldıığını gösterdi. Özellikle 318 metre yükseklikte, son bloğun montajı için çalışan işçilerin görüntüleri dikkat çekti. Bir blok içerisinde mekanik montaj ve kaynak yapan 20'den fazla işçinin, 318 metre yükseklikteki zorlu mesaisi ortaya çıktı. Köprü ayakları tamamlanıncaya kadar işçiler, yemek ve diğer ihtiyaçlarını karşılamanın yanında, kattan kata malzeme taşınması işi için hergün kule içinde ve dışında bulunan inşaat asansörleriyle defalarca kez metrelerce yüksekliğe çıkıyor. İşçilerin, 318 metre yükseklikteki zorlu mesaisi, köprü bitirilinceye dek sürecek. 

1915 Çanakkale Köprüsü nün inşaatında son durum!

YAZ AYLARINDA KÖPRÜDE KABLO ÇEKİLECEK 

318 metrelik ayakları bitirildiğinde 1915 Çanakkale Köprüsü’nde, yaz aylarında kablo çekme çalışmaları başlayacak. Köprü inşaatında kullanılacak olan kabloların ağırlığı 33 bin 268 ton, uzunluğu ise 162 bin kilometre olacak. Kablo çalışmasıyla birlikte köprünün silüeti de ortaya çıkacak. Malkara'dan Lapseki'ye kadar uzanan otoyol çalışmaları devam ederken, Lapseki yakasında 680, Gelibolu yakasında 365 metrelik yaklaşım viyadüklerinin ayaklarında da sona geliniyor. Yaklaşım viyadükleriyle birlikte yani kabloların ankrajlanacağı noktalar arasındaki mesafe 4 bin 100 metre, projedeki tabliye genişliği 45 metre, ayakların yüksekliği ise 318 metre. Tabliyede kullanılan çeliğin ağırlığı da 49 bin ton. Köprünün inşaatında, 114 bin ton inşaat çeliği kullanılacak. Ankraj betonları da dahil yaklaşım viyadükleri için kullanılacak beton miktarı ise 230 bin ton olarak belirlendi. 

1915 Çanakkale Köprüsü, tasarımındaki inceliklerle de dünyada bir ilk olma adayı. Cumhuriyetin 100’üncü kuruluş yıl dönümünü temsil eden 2023 metrelik orta açıklığıyla, tamamlandığında dünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü unvanına sahip olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nün kule bağlantıları ve bağlantı unsurları, Türk bayrağının renkleri olan kırmızı- beyaz olacak. 318 metrelik yüksekliğiyle 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi'ni simgeleyecek kulelerin üst kısmı da Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları'nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde yapılacak. Köprünün 770'er metre yan açıklıklar ile birlikte toplam 3 bin 563 metre uzunluğunda olması hedeflenirken, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile toplam geçiş uzunluğu ise 4 bin 608 metre olarak yapılacak. 2x3 trafik şeritli olacak köprünün, yaklaşık 45,06 metre genişlikte olacağı belirtiliyor. Köprü tabliyesinin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları yapılacak.

Her iki kule temeli yaklaşık 40 metre derinlikte, deniz tabanında olacak. 

1915 Çanakkale Köprüsü nün inşaatında son durum!

18 MART 2022'DE HİZMETE AÇILACAK 

Proje kapsamında 1 asma köprü, 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 6 alt geçit köprüsü, 38 üst geçit köprüsü, 5 köprü, 43 alt geçit, 115 çeşitli ebatlarda menfez, 12 kavşak (devlet yolu üzerindeki kavşaklar dahil), 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu yapılacak. 1915 Çanakkale Köprüsü, 18 Mart 2022'de bitirilerek hizmete sunulacak. Çanakkale Boğazı, köprü sayesinde 6 dakikaya düşecek.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde ayakların montajında sona yaklaşıldı!

1915 Çanakkale Köprüsü için 2.5 milyar Euro’luk ihale!


Geri Dön