mağaza kira indirimi 2021 Haberi
Salgın sebebiyle dünyada pek çok markanın iflas etttiği ya da küçülmeye gittiği 2020 yılı, Türk perakende sektörünü de zorladı. Türkiye’de market, elektronik ve mobilya gibi sınırlı birkaç kategori dışında perakende ciroları ortalamada 2019’un yüzde 60’ına ancak ulaşabildi. Bazı kategoriler için ‘yılın kurtarıcısı’ olarak görülen Aralık ayında ise sektör ortalamada yüzde 50 ciroya bile zor ulaştı.
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, cirolardaki dramatik kaybı, dernek üyeleri arasında yaptıkları Aralık ayı anketinin de çarpıcı bir şekilde gözler önüne serdiğini belirtti. Öncel, çok acil ‘ekonomik aşı’ yapılmaması durumunda yakın gelecekte birçok markanın kapanma tehlikesi ile karşı karşıya kalacağını vurguladı.
BAZI MÜLK SAHİPLERİ İNDİRİM BİR YANA YENİ YILLA BİRLİKTE ZAMLI FATURA GÖNDERDİ
Olağanüstü bir süreçten geçtiklerine dikkat çeken Öncel, perakendenin sorununun...