mağaza yatırımları Haberi
Türk markaları son dönemde yurt dışı mağaza yatırımlarına ağırlık verdi. Dünyanın her noktasında mağaza açmayı hedefleyen markalar ortalama her gün en az iki yeni mağaza açıyor.
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, 2018’e başlarken 3 bin 150 olan yurt dışı mağaza sayısının yılın sonunda 4 bine, 2020’de de 6 bin sınırına ulaşağını açıkladı. Öncel, Türk markalarının geçen yıl 650 mağaza açtıkları yurt dışındaki büyüme stratejilerini bu yıl da sürdürdüğünü belirtti.
Vatan Gazetesi'nde yer alan habere göre Öncel, “2018’e başlarken 100 markamızın 108 ülkede 3 bin 150 mağazası ve 11 bin 500’e yakın satış noktası bulunuyordu. Markalarımızın 2015 ve öncesinde imzaladıkları kontratlara yönelik sıkıntıları hala tam olarak çözülmedi. Önceki yıllarda dövize endeksli yapılan ve güncellenemeyen kira kontratları ile ham madde maliyetlerindeki...