marka değeri Haberi
Şirketler, yayılma ve bilinirliğini artırma arzusuyla franchising sistemini kurumlarına entegre ediyor. Marka değeri ve müşteri deneyiminin bir sözleşme ile bir başka firmaya kiralanması olarak tanımlanan franchising sistemi, yapılan yanlış uygulama ve denetlemeler nedeniyle kurum ve marka algısına zarar verebiliyor.
Franchise ve marka değerleme konularında danışmanlık hizmeti veren Destek Group Genel Müdürü Emre Vural’a göre, franchise sisteminin getirileri kadar götürüsü de olabiliyor. Vural, franchise sisteminin marka değerini koruyarak ilerlemesi gerektiğine vurgu yaparak sözlerine şöyle devam ediyor:
“Şube altyapısını geliştirerek müşteriye dokunabilmek, firmaların müşteri odaklı yaklaşımı benimsediğinin en önemli göstergesi. Fakat franchise, yalnızca şube açma yetkisi vermek değil, marka değerini ve müşteri deneyimini de teslim etmek anlamına geliyor. Dolayısıyla dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar söz konusu. Franchising modeline geçmeden önce uzman desteği...