22 / 11 / 2024
fuzul

Türkiye'nin marka değeri 200 milyar dolar artarak 688 milyar dolar oldu!

Türkiye'nin marka değeri 200 milyar dolar artarak 688 milyar dolar oldu!

Brand Finance tarafından hazırlanan "Nation Brand Index - En Değerli Ülke Markaları" araştırması sonuçlarına göre, Türkiye 1 yılda marka değerini en fazla artıran 4 ülkeden biri oldu...




Brand Finance tarafından hazırlanan "Nation Brand Index - En Değerli Ülke Markaları" araştırması sonuçlarına göre, Türkiye 1 yılda marka değerini en fazla artıran 4 ülkeden biri oldu. Araştırma sonuçlarına göre: "Dünyanın en değerli ülke markası, 17 trilyon 990 milyar dolar marka değeri ile ABD oldu. ABD'yi 6 trilyon 109 milyar dolar marka değeri ile Çin takip etti. Türkiye 688 milyar dolar marka değeri ile 19'uncu sırada yer aldı."


Marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan "Nation Brand Index - En Değerli Ülke Markaları" araştırmasının sonuçları açıklandı.


Araştırmaya göre dünyanın en değerli ülke markası, 17 trilyon 990 milyar dolar marka değeri ile ABD oldu. ABD'yi 6 trilyon 109 milyar dolar marka değeri ile Çin takip etti. Türkiye 688 milyar dolar marka değeri ile 19'uncu sırada yer aldı.


"En Değerli Ülke Markaları" araştırmasında yatırım, turizm, ürünler ve yetenek olmak üzere, bir ülkenin markasına güç katan 4 değer incelendi. Yatırımlar açısından en başarılı ülke Singapur, ürün ve hizmetler açısından ABD, yetenekli insan açısından İsviçre, turizm açısından ise Tayland'ın öne çıktığı araştırmada Türkiye, yetenekli insan dışında, diğer 3 başlık altında başarılı ülkeler arasında yer aldı.


Marka değerini geçen yıla oranla yüzde 41 oranında artıran Türkiye, marka değeri en çok artan ülkeler arasında dördüncü sırada yer aldı.


Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner konuya ilişkin değerlendirmesinde, Türkiye'nin yükselişine ilişkin olarak şunları kaydetti:


"Türkiye son dönemde sosyal dinamiklerin de eklendiği siyasi ortama karşın, ekonomik açıdan istikrarını koruyor. Ekonomide yaşanan istikrarın yanı sıra turizm, yatırım ve ürünler bazında iyi performans gösteren Türkiye'nin bu nitelikleri, doğal olarak marka değerine de yansıyor."


Hürriyet Gazetesi


Geri Dön