market rafı Haberi
Türkiye'de özellikle yabancı ülke vatandaşlarının çok sevdiği birçok ürün mevcut. İşte bu ürünlerin yabancı ülkelerdeki marketlerde de satılması için harekete geçiliyor. Ticaret Bakanı Mehmet Muş tarafından kısa süre önce tanıtımı yapılan 'Uzak Ülkeler Stratejisi' ile Türkiye'nin, Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika başta olmak üzere yakın coğrafyasında elde ettiği ihracat başarısının küresel sahaya yayılması hedefleniyor.
Söz konusu strateji belgesi ve eylem planına göre, strateji hazırlanırken, ortalama 3 bin 65 kilometre olan ihracat menzilinin dünya ortalaması olan 4 bin 744 kilometrenin üzerine çıkarılmasına odaklanıldı.
18 HEDEF ÜLKE BELİRLENDİ
Bu kapsamda, ticaretin geliştirilmesine yönelik 18 hedef ülke belirlenirken, bu ülkeler, Amerika kıtasından ABD, Kanada, Meksika, Brezilya ve Şili, Asya kıtasından Çin, Japonya, Güney Kore, Pakistan, Hindistan, Endonezya, Malezya, Tayland, Filipinler ve Vietnam, Afrika'dan Güney Afrika...