22 / 11 / 2024
fuzul

marmaray projesi deprem

marmaray projesi deprem

Denizin 63 metre altına indirilen tüp geçit sayesinde, Asya'dan Avrupa'ya 4 dakikada gitmek mümkün hale geldi. Ancak mega kentte olması beklenen deprem, "güvenlik meselesini" yeniden gündeme getirdi.

1.419 otobüs Marmaray'a yolcu taşıyacak!

Marmaray yarın açılıyor. Mevcut 181 hattını Marmaray 'a entegre hale etiren İETT, bin 419 otobüs ile 8 bin 700 üzerinde sefer yaparak Marmaray ’a yolcu taşıyacak.

Depremde Marmaray'da bulunanlar gökdelende olanlardan daha güvende!

İstanbul ’un hareket halindeki nüfusu 15 milyon. Marmaray, Kazlıçeşme ’den başlayıp Ayrılıkçeşme ’ye kadar 13,6 km’lik kara bağlantıları dahil 3 milyon insanın hayatına dokunacak.

Deprem bölgesindeki Yerinde Dönüşüm Projesi'ne 245 bin afetzede başvurdu!

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Mehmet Özhaseki yaptığı açıklamada deprem bölgesinde uygulanan Yerinde Dönüşüm Projesi'ne 245 bin afetzedenin başvuru yaptığını söyledi.

Zekeriyaköy Kuzeybükü Konutları'nın lansmanı 19 Aralık'ta! 42 villalık yeni proje!

Consera, tarafından tasarlanan Zekeriyaköy Kuzeybükü projesi, deprem açısından en güvenli bölgelerden biri olan Zekeriyaköy'de yükseliyor. 

Marmaray’da ‘deprem vergileri nerede’ eylemi!

İstanbul'da üniversite öğrencileri, deprem vergilerle ilgili Marmaray'da eylem gerçekleştirdi. Öğrenciler tarafından Marmaray'ın tutacak yerlerine asılan "Deprem Vergileri Nerede?" yazılı dövizler, görevliler tarafından toplandı.

Roger Smith'den Kanal İstanbul yorumu!

Türkiye gündeminden düşmeyen Kanal İstanbul projesi, deprem hakkında da düşündürmeye başladı. Ünlü Jeolog Roger Smith, Kanal İstanbul projesi hakkında çarpıcı açıklamalar yaptı.

Sirkeci-Kazlıçeşme Banliyö Hattı yeniden hizmete alınıyor!

Marmaray projesi sebebiyle atıl kalan Sirkeci-Kazlıçeşme arasındaki tren hattını tramvaya dönüştürecek projeden vazgeçilince TCDD, eski banliyö hattını yenileyerek tekrar hizmete almaya karar verdi.

Sirkeci Kazlıçeşme banliyö hattı yenilenecek!

TCDD, Marmaray Projesi nedeniyle atıl kalan yaklaşık 8 kilometrelik Sirkeci-Kazlıçeşme arasındaki eski banliyö hattını yenileyecek. 

Anadolu Üniversitesi'nde Deprem İzolatörü Test Merkezi Projesi!

Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan, Deprem İzolatörü Test Merkezi Projesi’ni de tanıttı. Türkiye’de ilk defa bir Deprem İzolatörü Test Merkezi kuruluyor.

Taisei Corporation ve Mitsubishi Electric Marmaray Projesi’nde birleşti!

Taisei Corporation, Asya ile Avrupa’yı denizaltından birbirine bağlayan ve dünyanın en derin batırma tüp tüneline sahip Marmaray Projesi’nde dünya otomasyon devi Mitsubishi Electric ile gücünü birleştirdi.

2006 yılında Marmaray deprem etkisi yaratmış!

2006 yılında Halkalı'dan Gebze'ye uzanacak olan raylı sistem projesi Marmaray kapsamında, Üsküdar Selmanağa Mahallesi'nde gerçekleştirilen Makas Tüneli çalışmaları iki apartmanı çökme tehlikesiyle karşı karşıya getirmiş.

2005 yılında Haydarpaşa Garı otel olacak!

2005 yılında Ulaştırma Bakanı olan Yıldırım, ''Marmaray Projesi tamamlanınca gar, işlevini kaybedecek. Garı atıl tutmak yerine, uluslararası ticaret, kültür, sanat, kongre ve turizm merkezi olarak kullanmayı planlıyoruz'' diye konuşmuş.

2004 yılında Marmaray Projesi çevreye duyarlı olduğunu ispatlayacakmış!

2004 yılında temeli atılacak Marmaray Projesi çevreye duyarlı olduğunu ispatlayacakmış ve projede her detay üzerinde duruluyormuş. Kazı öncesinde Marmara'da yaşayan balık türünün yumurtlama ve göç mevsimi dahi tespit edilecekmiş.

Marmaray Projesi'nin ihalesi açıldı!

2002 yılında İstanbul Boğazı'nda tüp geçiş yapımını da içeren ''Marmaray'' Projesi'nin ihalesi açılmış. İşte, Emlakkulisi.com Haber Merkezi'nin tarih araştırmacısı Abdullah Kutalmış Mızrak'ın hazırladığı özel haber...

2002 yılında Marmaray Projesi'nin ihalesi açılmış!

2002 yılında İstanbul Boğazı'nda tüp geçiş yapımını da içeren Gebze-Sirkeci-Halkalı hattı ihalesi olan ''Marmaray'' Projesi'nin ihalesi Japon finans kuruluşu JBIC'den yatırım onayının alınmasıyla ihale duyurusu yapılmış.

marmaray projesi deprem Haberi

marmaray projesi deprem


Asrın projesi Marmaray, dünyayı kendine hayran bıraktı. Denizin 63 metre altına indirilen tüp geçit sayesinde, Asya'dan Avrupa'ya 4 dakikada gitmek mümkün hale geldi. Ancak mega kentte olması beklenen deprem, "güvenlik meselesini" yeniden gündeme getirdi. 


DÜNYA BELGEYLE KONUŞTU 

Yetkililer, tüm istasyonları tamamlandığında günde 1 milyon yolcu taşıması beklenen Marmaray'ın "güvenli" olduğunu söyledi. Deniz altına döşenen raylı sistem, National Geographic kanalında belgesel konusu oldu. Uzmanlar, tüp geçitin yapılış aşamalarını ekrana yansıtıp, Marmaray'ın depreme dayanıklılığını tartıştı. Yabancı otoriteler, yapımında Japon şirketlerin de bulunduğu raylı sistemin, Anadolu Fay Hattı'nın 20 kilometre yakınından geçtiğine dikkat çekerek, "İstanbul'u 7.5 şiddetinde bir deprem bekliyor. Kentin en güvenilir yeri ise Marmaray. Her yer yıkılsa bile tüp geçit dimdik ayakta kalır. Marmaray'da herhangi bir yıkım söz konusu olmaz" ifadesini kullandı....