marmaray projesiyle pekin ve avrupa arası mesafe Haberi
Enerji koridoru olma yolunda büyük adımlar atan Türkiye, demir İpek Yolu ile AB ile Asya arasında geçiş güzergahı olmayı hedefliyor. Türkiye'yi Kafkaslar'a oradan da Orta Asya'ya bağlayacak proje kapsamında Bakü-Tiflis Kars (BTK) demiryolunun son 105 kilometrelik bölümü Marmaray ile birlikte yetiştirilmesi planlanıyor. Yaklaşık 15 yıldır gündemde olan ve Avrupa ile Çin arasında kesintisiz demiryolu ağı kurulabilmesinin önünü açması beklenen Bakü-Tiflis Kars demiryolu hattı Marmaray'la yeniden hayat bulacak. 2013'ün sonlarında tamamlanacak olan demiryolu, Azerbaycan'ın başkenti Bakü'den start alacak. Gürcistan'ın Tiflis kentinden geçtikten sonra Kafkasların güneybatı kıyısından Kars'a ulaşacak. 600 milyon dolara mal olması beklenen proje tarihi İpek Yolunu da yeniden canlandıracak. Çin'den Kars'a kadar 6 bin 500 kilometre uzunluğunda olan demir İpek Yolu ekimde faaliyete geçecek Marmaray ve BTK ile...