Perakendeci avm kiraları Haberi
Son zamanlarda markalarda sokak mağazacılığına ilgide bir artış söz konusu. Koton'dan Seymen'e, Mado'dan Atasay'a kadar Türkiye'nin önde gelen markalarında bu eğilimi görmek mümkün. Öyle ki bazı markalar yüzde 10-15 arasında değişen sokak mağazacılığı paylarını yüzde 20-25 seviyelerine çıkarmayı planlıyor. Sokağa dönüşte en önemli etken ise "yakınlık".
Capital Dergisi'nde yer alan habere göre; istatistikler tersine bir etki olduğunu gösteriyor. Perakendecilerin çoğunun sokak mağaza sayısı, AVM’lerde yer alan mağaza sayısından , daha fazla. Ancak özellikle son 10 yılda V AVM sayılarındaki artış nedeniyle büyük m, ölçekli perakendecilerin çoğu AVM mağazacılığına yönelmişti. Bu durum AVM’lerde yer alan mağaza kiralarının yüksekliği ve tüketicinin yakın yerleri daha fazla tercih etmesi gibi nedenlerle yeniden tersine dönmüş gibi görünüyor.
Sokak mağazacılığının öncüsü BİM’in COO’su Galip Aykaç da aynı...